Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp rupsenplaag of schimmel?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

34 keer bekeken
Hi!
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron heeft allemaal witte plekken op bladeren

Gepubliceerd: 28 jan 2022

217 keer bekeken
Beste, Sinds enkele weken zit mijn hele plant helemaal onder met lelijke witte plekken/stippen op de bladeren. Wat kan dit zijn? en hoe kan ik hem redden?
Lees verder...
Forumonderwerp pannenkoekplant met witte stippen

Gepubliceerd: 07 mei 2018

17,274 keer bekeken
Sinds een lange tijd een pannenkoekplant in bezit. Nu is me opgevallen dat onderkant van de bladeren witte puntjes zitten. Ik zie geen beestjes en als ik ze wegwrijf bewegen ze niet. Elke blad heeft het, de wat jongere iets minder.
Lees verder...
Forumonderwerp witte stippen op blad agave

Gepubliceerd: 03 dec 2017

239 keer bekeken
Op enkele bladeren zijn witte stippen te zien. Ik krap ze af, maar ze zijn erg hard. Wat kan dit zijn en hoe wat kan ik eraan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp aangetaste leibeuken

Gepubliceerd: 26 aug 2016

6 keer bekeken
Enkele van de leibeuken in onze tuin zien er niet zo fris meer uit. Bladeren kleuren geel met bruine stippen en vallen af. Het lijkt ook dat de bomen die het meeste zon krijgen er ook het meeste last van hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp bladprobleem: insecten tussen de oregano?

Gepubliceerd: 14 mei 2016

416 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie

Gepubliceerd: 22 aug 2015

4 keer bekeken
Grote plant met zwarte stippen op de bladeren. Heeft soort ballonnen waaruit blauw/ paarse bloemen komen. Is zomaar buiten in de tuin opgekomen. Wie weet de naam ?
Lees verder...
Forumonderwerp butia captiva

Gepubliceerd: 26 mei 2015

8 keer bekeken
Hallo Sinds vandaag zie ik donkere stippen op de buitenste bladeren Kan iemand mij vertellen wat dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp grafbloemen

Gepubliceerd: 04 mei 2015

3 keer bekeken
wij hebben zaad genomen van een prachtige plant op een grafmaar wij weten de naam niet wie helpt?de plant was 75cm hoog had blauwe bloemen met mooie zaaddozenwe hebben het zaad gezaaid en de planten zijn nu 25 cm hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp rare bladeren esdoorn

Gepubliceerd: 02 mei 2015

34 keer bekeken
Beste leden,Ik heb een vraag over mijn esdoorn boompje dat ik ongeveer 6 jaar geleden heb gezaaid.Sinds ik hem heb heeft hij al gekke bladeren. Zijn bladeren hebben allemaal witte stippen of
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel?

Gepubliceerd: 14 aug 2014

0 keer bekeken
Ik heb achterin de tuin een (volgens mij) zomereik staan,kadotje van vlaamse gaai denk ik...Nu zit er veel wit op de bladeren.
Lees verder...
Forumonderwerp olijf-wilg in pot

Gepubliceerd: 03 mei 2014

53 keer bekeken
Heb 3 olijf-wilgen op stam apart in pot.Rond deze tijd gaan de bladeren afvallen. Worden geel en vallen af. Geef ze water met planten voeding.Gaat even goed. Plant maakt nieuwe loten aan.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke dracaena

Gepubliceerd: 21 feb 2014

43 keer bekeken
Al nagenoeg vanaf het begin dat ik de plant is huis heb, gaat het al mis. Het bleek dat ik de plant teveel water had gegeven, maar ook nu ik de plant haast geen water geef gaat het niet veel beter. De plant ziet er zwak uit en
Lees verder...
Forumonderwerp stippen op bladeren

Gepubliceerd: 02 okt 2013

7 keer bekeken
Hallo. Kan iemand mij vertellen wat er met deze boom aan de hand is. Volgens mij is het een esdoorn maar ook dat weet ik niet zeker. Alle bomen in de tuin hebben deze stippen op het blad.
Lees verder...
Forumonderwerp perenpokmijt (phytoptus pyri)

Gepubliceerd: 27 jul 2013

17 keer bekeken
Hallo forum,
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte appel- en perenbomen

Gepubliceerd: 13 jul 2013

127 keer bekeken
Hallo, Ik heb twee perenboompjes en vier appelboompjesAllemaal hebben ze verschillende rare plekken op hun bladeren. Is dit normaal of is dit een ziekte? alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp witte stippen op olijfboom

Gepubliceerd: 01 jul 2012

3,315 keer bekeken
Dag,
Lees verder...
Forumonderwerp wilde wingerd ziekte

Gepubliceerd: 25 jun 2012

435 keer bekeken
Ik heb tegen mijn schutting een wilde wingerd staan die het het al jarern zonder problemen doet al meer dan 20 jaar.
Lees verder...
Forumonderwerp ook mijn andere vanda krijgt een bloemstengel!

Gepubliceerd: 18 jun 2012

24 keer bekeken
Hallo allemaal, Mijn andere vanda heeft ook een beginnende bloemstengel. Uiteraard ben ik hartstikke blij. Als het goed gaat geeft hij mooie paarse bloemen. Groetjes,Toppie
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplant : is dit een kamerlinde of niet ?

Gepubliceerd: 08 mrt 2012

142 keer bekeken
Enkele maanden terug kreeg ik van een vriendin een stekje van een kamerplant.Het zou een stekje van een kamerlinde zijn .
Lees verder...
Forumonderwerp welke orchidee heb ik eigenlijk

Gepubliceerd: 11 jan 2012

4 keer bekeken
beste liefhebbers
Lees verder...
Forumonderwerp stoffige stippen op orchidee an papyrus

Gepubliceerd: 01 okt 2011

12 keer bekeken
Beide planten, orchidee en papyrus hebben stoffige ( het lijkt of je het eraf kan blazen) stippen op blad en steel. Daarna worden het witte plekken en langzaam kwijnen de bladeren/stelen weg. Wat is het en wat kan ik er tegen doen?
Lees verder...
Forumonderwerp beuk (fagus sylvatica) wordt geel (juli)

Gepubliceerd: 22 jul 2011

640 keer bekeken
In het voorjaar heb ik lei-beuken geplant van zo'n 3 meter hoog. Op advies van de leverancier geef ik ze 1 a 2 keer per week water. Twee ervan krijgen sinds vorige week gele bladeren en gaan wat slap hangen.
Lees verder...
Forumonderwerp help! rare stippen en plekjes op tomaten bladeren

Gepubliceerd: 04 jun 2011

7 keer bekeken
Hallo allemaal, Wij hebben voor het eerst tomaten planten. alles ging goed tot afgelopen week. Toen kwamen er ineens lichte plekjes en zwarte stipjes op de bladeren. en nu breid het zich best snel uit. Wie helpt ons uit de brand.
Lees verder...
Forumonderwerp schildluis

Gepubliceerd: 22 mei 2011

71 keer bekeken
Een van mijn beukjes is aangetast door schildluizen. Weet iemand een alternatief voor pesticides? Wat ik eerder hoorde was aanstippen met olijfolie...
Lees verder...