Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is dit een soort bladluis?

Gepubliceerd: 15 jun 2023

49 keer bekeken
Ik heb beestjes op mijn (gewone) Bieslook en Chinese Bieslook. Ik dacht eerst aan bladluis, maar het internet suggereert dat die niet van bieslook / ui houden. De bieslook staat er inmiddels een beetje zielig (bruin, slap) bij.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

13 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

136 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Forumonderwerp bladluis?

Gepubliceerd: 29 jan 2023

61 keer bekeken
Hallo! Ik heb binnen een kruidenbakje en nu heb ik kleine beestjes op mn basilicum. Ik denk dat het bladluizen zijn maar ben niet zeker, kan iemand dit bevestigen?
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Forumonderwerp berberis ziet er vreemd uit

Gepubliceerd: 12 mei 2020

102 keer bekeken
Beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er aan de hand met mijn toscaanse klimjasmijn?

Gepubliceerd: 08 nov 2017

5,257 keer bekeken
De bladeren van onze Toscaanse klimjasmijn zijn met zwarte poeder bedekt en als je dat eraf wrijft is het blad mooi glanzend donker groen. Het blad is dus niet plakkerig en ook niet aangevreten. Is dit dan toch zwarte luis?
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met sering

Gepubliceerd: 01 nov 2015

348 keer bekeken
Wij hebben in mei onze sering in de achtertuin geplant en daar hebben wij wat problemen mee. In het begin had de sering last van bladluis, maar dat hebben we kunnen verhelpen. Nu hebben we andere problemen, maar die kunnen we niet plaatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes in beukenboom

Gepubliceerd: 10 mei 2014

713 keer bekeken
In een van onze beukenboompjes zitten zwarte kleine beestjes. In de winter kruipen deze weg in de bast van de boom. Hierdoor gaat de bast kapot (barst open) en sterven een aantal
Lees verder...
Forumonderwerp zwermen vliegjes in de tuin

Gepubliceerd: 19 feb 2014

15,297 keer bekeken
Sinds een maand of twee (na een verhuizing) zitten in onze tuin met regelmaat enorme zwermen vliegjes, het zijn er makkelijk duizenden. Aangezien ik hiervoor nooit een tuin heb gehad, heb ik geen idee of het om schadelijke vliegjes gaat.
Lees verder...
Forumonderwerp bladluizen bestrijden

Gepubliceerd: 06 feb 2014

3 keer bekeken
Hoe bestrijden jullie bladluizen?Ik heb in een webwinkel brandnetelgier gevonden...Helpt dit echt?Ik heb namelijk ergens gelezen dat alleen ongegiste brandnetel werkt tegen bladluizen.
Lees verder...
Forumonderwerp lieveheersbeestjes zijn bangeriken

Gepubliceerd: 08 jun 2013

7 keer bekeken
Zoals ik in het rozenforum al zei. Mijn struikrozen zitten geplaagd met flink wat bladluis. Als ik in de haag een lieveheersbeestje zie, haal ik het voorzichtig weg en zet ze vlakbij de bladluizen in de
Lees verder...
Forumonderwerp rozenziekte

Gepubliceerd: 20 feb 2013

16 keer bekeken
Sinds 25 jaar hebben we rozen tegen de zuidelijke gevel van het huis staan. De laatste jaren moeten we al in maart beginnen te sproeien tegen schimmels en bladluizen. We moeten deze behandeling om de 14 dagen herhalen. We
Lees verder...
Forumonderwerp louis lens

Gepubliceerd: 18 jun 2012

27 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp luizen in de pruimenboom

Gepubliceerd: 07 jun 2012

129 keer bekeken
Bij onze buren staat een pruimenboom in de tuin en die heeft groene luis.Die vallen (omdat de boom overhangt in onze tuin) ook op onze planten en die hebben daar geen schik van.
Lees verder...
Forumonderwerp grijze luis in flier/groene luis in hazelaar

Gepubliceerd: 31 mei 2012

261 keer bekeken
Het is echt een feestje in mijn tuin op dit moment. Een feestje voor de luizen wel te verstaan! In mijn Flier zit grijze/zwarte luis en in de Hazelaar er naast de gewone groene. En er tussen ligt het tuinpad. Echt smerig!
Lees verder...
Forumonderwerp plagen in de tuin

Gepubliceerd: 29 mei 2012

12 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp bestrijden van plagen op balkon planten

Gepubliceerd: 26 mei 2012

19 keer bekeken
hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes op roos

Gepubliceerd: 03 mei 2012

16 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp welke klimop?

Gepubliceerd: 17 apr 2012

2 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp luizenplaag op kersenboom voorkomen

Gepubliceerd: 13 mrt 2012

600 keer bekeken
Vorig jaar is mijn jonge kersenboompje bijna bezweken aan een luizenplaag. Het handjevol beginnende kersen eraan, waar we zo trots op waren ;-) zijn bijna allemaal
Lees verder...
Forumonderwerp roetdauw bestrijden

Gepubliceerd: 14 sep 2011

1,188 keer bekeken
Hallo,ik heb op nijn balcon div.planten welke last hebben van roetdauw o.a.
Lees verder...
Forumonderwerp buddleja davidi nanho purple - bladeren krullen

Gepubliceerd: 13 jun 2011

298 keer bekeken
Beste tuinliefhebbers, is er iemand die weet waarom de bladeren van onze vlinderstruikjes zich opvouwen in de lengte (niet oprollen)? Wij hebben reeds bespoten met 'Multi
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte bij paprikaplanten

Gepubliceerd: 13 jun 2011

225 keer bekeken
Bijgevoegd een foto van mijn paprikaplanten met één of andere ziekte, welke ik niet ken. De bladeren krullen en krijgen witte vlekken.De groei stagneert en kan plots willekeurig weer in gang schieten.
Lees verder...
Forumonderwerp planten aangetast met gaten en witte vlekken

Gepubliceerd: 12 mei 2011

4,331 keer bekeken
Sinds een tijdje zitten op de bladeren van steeds meer planten in mijn tuin - en in potten op het terras - onder witte spikkels en witte vlekken. Ook ontstaan er gaatjes in de bladeren. Op sommige platen zie ik ook mieren zitten en beestjes.
Lees verder...
Stel een tuinvraag