Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp trips monstera

Gepubliceerd: 28 sep 2023

131 keer bekeken
Hoi Onze monstera heeft trips en ik krijg ze niet weg. Ik heb een paar dagen elke dag alle bladeren afgekuist, ik heb algen in de potgrond gedaan en ik heb uiteindelijk ook op de bladeren gesproeid omdat niets anders hielp. 
Lees verder...
Tuininformatie thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit

Gepubliceerd: 21 aug 2023

36 keer bekeken
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten.
Lees verder...
Forumonderwerp hagelschot, schurft of beiden?

Gepubliceerd: 16 aug 2023

29 keer bekeken
Ik heb dit voorjaar een piepjong perenboompje (doyenne) geplant, containergekweekt met een aardige maar niet al te grote kluit.Het is een laagstamboompje van 1.60 tot 1.80 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een soort bladluis?

Gepubliceerd: 15 jun 2023

49 keer bekeken
Ik heb beestjes op mijn (gewone) Bieslook en Chinese Bieslook. Ik dacht eerst aan bladluis, maar het internet suggereert dat die niet van bieslook / ui houden. De bieslook staat er inmiddels een beetje zielig (bruin, slap) bij.
Lees verder...
Forumonderwerp rupsenplaag of schimmel?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

34 keer bekeken
Hi!
Lees verder...
Forumonderwerp klimopblad met vreemde vlekken

Gepubliceerd: 05 jun 2023

48 keer bekeken
Zie de foto's. Het gaat om de vlekken op deze bladeren. Het lijkt me niet de traditionele bacteriële bladvlekken ziekte (olievlekken/vetvlekken).
Lees verder...
Forumonderwerp bladluis?

Gepubliceerd: 29 jan 2023

61 keer bekeken
Hallo! Ik heb binnen een kruidenbakje en nu heb ik kleine beestjes op mn basilicum. Ik denk dat het bladluizen zijn maar ben niet zeker, kan iemand dit bevestigen?
Lees verder...
Forumonderwerp trips? te veel water? iets anders?

Gepubliceerd: 02 jan 2023

47 keer bekeken
Hallo, 
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes in olifantenpoot (25 jaar oud)

Gepubliceerd: 09 sep 2022

38 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp dopluis, schildluis of iets anders?

Gepubliceerd: 19 jul 2022

101 keer bekeken
Op mijn olijfboom van een jaar oud zitten veel bruine bultjes. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en het lijkt het meest op dopluis of schildluis maar op de foto’s die ik vind zien ze er toch anders uit.
Lees verder...
Forumonderwerp laurier nobilis ziek/lelijk blad

Gepubliceerd: 06 jul 2022

48 keer bekeken
Beste groenliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp laurier nobilis - ziek blad

Gepubliceerd: 22 jun 2022

69 keer bekeken
Beste groenliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp larven lavasteen schefflera

Gepubliceerd: 22 mei 2022

55 keer bekeken
Goedemiddag allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp welke beestjes zitten hier?

Gepubliceerd: 02 mei 2022

129 keer bekeken
Een vriend van mij stuurde mij deze foto van een plant met onder andere bladluis, maar... Er wandelen nog meer gekke beestjes rond die ik maar niet herken en na aardig wat speurwerk kan ik er maar niet achter komen.
Lees verder...
Forumonderwerp witte beestjes op dracaena

Gepubliceerd: 20 dec 2021

143 keer bekeken
Hoi,  mijn dracaena heeft last van witte beestjes. Hierdoor sterven de bladeren langzaam af. Kan iemand mij vertellen wat voor beestjes dit zijn? 
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron xanadu

Gepubliceerd: 08 okt 2021

28 keer bekeken
Ik heb onlangs vanwege geel blad mijn beide Xanadu verpot. Helaas bleek dit niet de oplossing ( potgrond  bleef door bevochtigingsmiddel apparaat te nat) 
Lees verder...
Forumonderwerp wat zijn deze beestjes?

Gepubliceerd: 05 aug 2021

115 keer bekeken
Op onze eiken leibomen hebben we last van een mierenplaag.. sinds kort zien we echter ook deze beestjes op de stam, in de takken.. iemand een idee wat dit is en hoe we deze best bestrijden? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit ? een cocon ?

Gepubliceerd: 05 aug 2021

54 keer bekeken
De laatste dagen vinden wij op de bestrating in de tuin, groen achtige dingen. Dit, hebben  wij nog nooit gehad. Het lijkt op een cocon van iets. Wie weet wat dit is ? Alvast bedankt voor het meedenken.
Lees verder...
Forumonderwerp gaatjes met bewoners in stam

Gepubliceerd: 17 jul 2021

65 keer bekeken
Hi,  Wij hopen dat iemand hier ons verder kan helpen/adviseren.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel, plaag?

Gepubliceerd: 25 jun 2021

165 keer bekeken
Allemaal gekke stipjes op de lavendel.. Hoop dat iemand mij kan vertellen met welke plaag ik hier te maken heb en of het nog te verhelpen is. Hoop in ieder geval niet dat deze lavendel aan zijn eind is.
Lees verder...
Forumonderwerp iris knop vraat

Gepubliceerd: 21 mei 2021

23 keer bekeken
Er is een gang gevreten naar de knop en de steel lijkt doodgebeten van mijn irissen. Hoe voorkom ik dit, welk beestje doet dit ?
Lees verder...
Forumonderwerp bovenste blad madagascar jewel/euphorbia leuconeura verkleurd

Gepubliceerd: 02 mei 2021

723 keer bekeken
Zoals te zien is op de foto's verkleurd het bovenste blad, dan zal er vast iets niet goed gaan.
Lees verder...
Forumonderwerp witte en lichtbruinige bolletjes op palm plan

Gepubliceerd: 12 mrt 2021

807 keer bekeken
Beste, ik heb op mijn grote palm plant allemaal vlekjes staan. De bladeren beginnen aan het uiteinde ook te verdrogen. Weet iemand wat ik daar aan kan doen? De juiste naam van de plant weet ik niet omdat we hem na een overlijden gekregen hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp dracaena beestjes!

Gepubliceerd: 15 jan 2021

341 keer bekeken
Help! Er zitten allemaal beestjes op mijn dracaena. Heb een foto bijgevoegd. Sommige bladeren vallen ook af en ik kan niet vinden wat het kan zijn. Wat is het en wat kan ik er aan doen? 
Lees verder...
Forumonderwerp philodendron xanadu met gele stippen

Gepubliceerd: 01 dec 2020

622 keer bekeken
Beste,  Mijn Philodendron Xanadu heeft gele stippen aan de bovenkant van het blad. Precies daaronder heeft de plant aan de onderkant van het blad hars/stroop achtige vochtige plekjes. 
Lees verder...