Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 05 aug 2023

57 keer bekeken
Hi, weet even niet in welk forumonderdeel te plaatsen, dus maar even hier. Hoe krijg ik dit definitief uit mijn gras, zonder de hele boel af te graven :)Wat is het eigenlijk? Klavertjes of zo? Dank voor reactie Ron
Lees verder...
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Tuininformatie zo houd jij je tuin in topvorm

Gepubliceerd: 19 jul 2022

14 keer bekeken
Nu de zomer in het land is, beginnen je groene vingers vast te jeuken om aan de slag te gaan in je tuin. Zoals elke tuinliefhebber wil jij ook dat je tuin een plaatje is.
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op de zomer

Gepubliceerd: 28 apr 2022

32 keer bekeken
Het voorjaar staat we voor de deur, tijd om onze tuin weer in opperste beste staat te brengen. Het onkruid verwijderen, de takken snoeien en uiteraard de éénjarige planten vervangen.
Lees verder...
Tuininformatie gras zaaien: hoe doe je dat?

Gepubliceerd: 14 apr 2022

75 keer bekeken
Gras zaaien is niet moeilijk, maar er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten. Zo moet je graszaad kiezen dat geschikt is voor de grond waarop je het wilt zaaien en moet je weten wanneer het de juiste tijd is om te zaaien.
Lees verder...
Tuininformatie de zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente

Gepubliceerd: 03 mrt 2022

24 keer bekeken
De zes belangrijkste tuinklusjes voor de lente
Lees verder...
Tuininformatie voordelen van kunstgras kopen

Gepubliceerd: 09 sep 2021

26 keer bekeken
Het aanleggen van een natuurlijk gazon is zeer bewerkelijk en moeilijk, het vereist constante verzorging om de paar dagen - maaien en bemesten. Kunstgras is in dit geval de ideale oplossing.
Lees verder...
Tuininformatie 4x duurzaam tuinieren

Gepubliceerd: 14 jul 2021

44 keer bekeken
Een milieuvriendelijke tuin is om meerdere redenen belangrijk. Tegenwoordig hebben we te maken met klimaatverandering, vermindering van biodiversiteit en een slechtere luchtkwaliteit. In de steden is maar weinig groen te vinden.
Lees verder...
Forumonderwerp slangebaard & wild gras

Gepubliceerd: 11 apr 2021

52 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Tuininformatie maak je tuin klaar voor het voorjaar met deze tips

Gepubliceerd: 15 mrt 2021

62 keer bekeken
De eerste lentedagen dienen zich al vroeg aan dit jaar. Wil jij ook lekker naar buiten en de tuin in? Vaak begint het in het voorjaar te kriebelen om weer van start te gaan met tuinieren.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit hondsdraf ??

Gepubliceerd: 08 jul 2020

726 keer bekeken
Hallo, In mijn gazon zit zoveel dat van onkruid. Wat is dat (ik denk hondsdraf) en wat kun je er tegen doen? Is er een bestrijdingmiddel voor? Groet, Johan3
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 24 jun 2019

71 keer bekeken
goede dag Ik hebt deze plantjes in mijn gras staan vorige jaar was het niet zoveel maar nu komt het zoveel dat ik bijna geen gras over hebt, in deze soort komt kleine blauwe bloempjes.
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid tussen gras

Gepubliceerd: 12 apr 2019

278 keer bekeken
HalloIk heb vorig jaar gras gezaaid. Nu zit er laag onkruid tussen mijn gras. Gaat dit vanzelf weg? Zie foto.
Lees verder...
Forumonderwerp grasmatje weg voor grind

Gepubliceerd: 23 feb 2019

45 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 13 okt 2018

477 keer bekeken
Mijn schoonmoeder zaliger zei altijd: "Onkruid bestaat niet". Maar ik vind het maar niks. De fotos geven aan wat ik in mijn gazon vind, soms hele zoden. Allereerst foto1. Vervolgens foto2 (hele zoden, blad is nog geen cm doorsnee).
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gazon

Gepubliceerd: 17 okt 2017

1,267 keer bekeken
Kan iemand mij vertellen wat voor onkruid dit is? En wat eraan te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gras

Gepubliceerd: 14 okt 2017

3,041 keer bekeken
We hebben in ons grasveld 2 soorten onkruid wat enorm woekert, weet iemand wat het is en hoe te bestrijden.
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid naam en hoe te bestrijden

Gepubliceerd: 15 aug 2017

812 keer bekeken
Hallo, Op mijn pas (2 maanden terug) ingezaaide achtertuin komt allemaal onkruid naar boven. (Foto1)
Lees verder...
Forumonderwerp (on)kruid?

Gepubliceerd: 17 jul 2017

72 keer bekeken
Wie kan mij vertellen welk plantje dit is wat langzaam mijn gras overneemt? En dan nog tips voor de bestreiding behalve met het handje? Het liefst zo min mogelijk belastend voor het milieu? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp annabellen aangetast

Gepubliceerd: 02 jul 2017

100 keer bekeken
Wie weet wat dit veroorzaakt? Ik zie geen beestjes. Vooral mijn annabellen maar ook een paar hortensia's en mijn platanen hebben gekrulde bladeren.
Lees verder...
Tuininformatie ontmossen van het gazon

Gepubliceerd: 20 mei 2017

688 keer bekeken
Jaarlijks ontmossen van het gazon. Tips om mos te voorkomen en te bestrijden
Lees verder...
Tuininformatie klavers uit het gazon halen

Gepubliceerd: 20 mei 2017

1,218 keer bekeken
Moeten klavers uit gazon of kun je ermee leren leven? Het antwoord zal meestal als ´ja´ klinken, maar er zijn ook tuiniers die er een andere mening op na houden. De meest voorkomende klaversoorten in een gazon zijn:
Lees verder...
Forumonderwerp onkruid in gras

Gepubliceerd: 18 mei 2017

59 keer bekeken
Nog nooit heeft ons grasveld er zo mooi bijgelegen maar toch ontdekte ik laatst weer een nieuw soort onkruid voor ons.
Lees verder...
Tuininformatie onkruid namen en foto's

Gepubliceerd: 14 mei 2017

10,240 keer bekeken
Heeft u last van onkruid in uw tuin of gazon en wilt u weten om werk onkruid het gaat, dan is de kans groot dan de naam van het onkruid dat u zoekt in het onderstaande overzicht staat vermeld.
Lees verder...
Tuininformatie onkruid in gazon bestrijden

Gepubliceerd: 13 mei 2017

1,360 keer bekeken
Over de vraag of je onkruiden uit het gazon al dan niet dient te verwijderen, zijn de meningen verdeeld. Die keuze dien je eigenlijk reeds te maken voor de aanleg van je gazon.
Lees verder...
Stel een tuinvraag