Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vergeet mij nietjes

Gepubliceerd: 30 mei 2020

14 keer bekeken
Hoii, ik had laatst bij de action een zakje met vergeet mij niet zaadjes gekocht. En er is in totaal 1 vergeet mij niet uitgekomen en voor de rest een groen, paars plantje/bloemetje. Wie weet wat dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp ruw of stijf vergeet-mij-nietje? (3 foto's)

Gepubliceerd: 12 mei 2017

21 keer bekeken
Ondanks de goede beschrijvingen van Ruw en Stijf vergeet-mij-nietje op de websites, krijg ik het toch niet voor elkaar om te weten welke deze zou moeten zijn. Kan iemand me helpen?
Lees verder...
Planten omphalodes verna

Gepubliceerd: 24 jun 2015

37 keer bekeken
De nederlandse naam is Amerikaans vergeet-mij-nietje, familie van de Boraginaceae
Lees verder...
Planten omphalodes verna 'alba'

Gepubliceerd: 24 jun 2015

26 keer bekeken
De nederlandse naam is Amerikaans vergeet-mij-nietje, familie van de Boraginaceae
Lees verder...
Forumonderwerp houtschors en vaste planten

Gepubliceerd: 25 dec 2014

12 keer bekeken
Ze hebben overal verhakselde bomen in m'n tuin gestrooid, is wel mooi, maar ook op de vaste planten die nu verdwenen zijn, mijn vraag is, gaan die niet stikken onder al dat verhaksel, tis
Lees verder...
Forumonderwerp myosotis arvensis of myosotis ramosissima ?

Gepubliceerd: 06 sep 2014

2 keer bekeken
Hallo, ik geraak er maar niet aan uit of dit een Myosotis arvensis
Lees verder...
Forumonderwerp bijna vergeten

Gepubliceerd: 07 mei 2014

0 keer bekeken
In mijn grasmat groeit ook veel Akker-vergeet-mij-nietje, hier met een takje van het in de tuin bekendere Bos-vergeet-mij-nietje er naast (Myosotis
Lees verder...
Forumonderwerp vergeet me nietjes

Gepubliceerd: 25 apr 2014

6 keer bekeken
Ik heb vergeet 2 hoeken aangeplant met vergeet me nietjes,De ene groep is knalgroen, de linkse groep is vanaf dat er blad aankwam geel/groenGeworden, toch zit er slechts een 2 tal meter tussen de groepen,
Lees verder...
Forumonderwerp naam aub

Gepubliceerd: 29 mrt 2014

2 keer bekeken
Hij staat in de tuin, maar weet niet wat het is
Lees verder...
Forumonderwerp de naam van deze plantjes

Gepubliceerd: 21 sep 2012

0 keer bekeken
Dit voorjaar heb ik twee pakjes zomerbloemen gezaaid. Er was echter op vermeld dat er ook zaad van overjarige- of vaste planten tussen zat.Nu de zomerbloemen weg zijn heb ik denk ik overjarige of vaste plantjes over. Weet iemend de naam?
Lees verder...
Forumonderwerp wilde plant

Gepubliceerd: 14 mei 2012

2 keer bekeken
Weet iemand misschien de naam van deze plant? Hij staat op een plek met weinig zon, en tussen het gras. DE plant is ongeveer zo'n 25-30 cm hoog, en er zitten hele kleine mooie bloemetjes op, blauw met geel., alleen de foto's
Lees verder...
Forumonderwerp naam (on)kruid

Gepubliceerd: 23 apr 2012

7 keer bekeken
tijdens mijn wandelingen met camera kom ik momenteel veel (on)kruid tegen waarvan ik de naam niet weet. wie kent de naam van deze? vr grtCaJo
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaarsbloeiers

Gepubliceerd: 16 apr 2012

13 keer bekeken
Wat zijn jullie voorjaarsbloeiers tot nu toe.?
Lees verder...
Forumonderwerp toch overleefd?

Gepubliceerd: 26 feb 2012

1 keer bekeken
Ls, hieronder een foto van een plantje bij mij in de tuin.Behalve dat de drap van vergane delen niet zo mooi er uit ziet vraag ik me af welke plant dit is.
Lees verder...
Forumonderwerp vergeet-me-nietjes overwinteren

Gepubliceerd: 20 dec 2011

140 keer bekeken
Afgelopen zomer (augustus) kreeg ik Vergeet-Me-Nietjes-zaad cadeau. De zaailingen zijn inmiddels kleine plantjes geworden. Als ik me niet vergis, zouden ze volgende lente of zomer moeten gaan bloeien.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet hoe deze plant heet?

Gepubliceerd: 28 sep 2011

1 keer bekeken
Ik heb deze plant aangetroffen op een braakliggend terrein in de binnenstad van Meppel. Het is een kleine soort van ca. 5cm groot. Het gaat om de donkergroene plant met de glimmende bladeren.
Lees verder...
Forumonderwerp twee onbekenden

Gepubliceerd: 12 aug 2011

1 keer bekeken
Twee voor mij onbekende planten staan er in de voortuin. Kan iemand mij verder helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp terug met 2 plantjes of bloemen.

Gepubliceerd: 07 apr 2011

1 keer bekeken
Nu ik bezig ben met de tuin eens goed onder handen te nemen.Is het nu het moment aangebroken om veel bij te leren.Ik heb enkele plantjes, die hier staan zonder dat ik enig idee heb van wat het is.
Lees verder...
Forumonderwerp kale aanplant opfleuren

Gepubliceerd: 29 mrt 2011

0 keer bekeken
Ik heb pachysandra aangeplant. Nu heb ik grote stukken kale grond tussen de plantjes.
Lees verder...
Forumonderwerp niet woekerende bodembedekkers

Gepubliceerd: 07 nov 2010

2,312 keer bekeken
Waarschijnlijk is deze vraag al vaker op dit forum gesteld, maar ik ben een nieuweling. Ik wil graag een talud (onder enkele bomen) voorzien van bodembedekkers.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit spint?

Gepubliceerd: 22 jun 2010

3 keer bekeken
Op mijn vergeet-me-nietjes zit een vreemde, witte aanslag, zie foto. Is dit spint of wat anders?De plant is ook bijna dood en bloeit ook niet meer. Grtz Sonaya
Lees verder...
Forumonderwerp vergeet mij nietjes

Gepubliceerd: 29 mei 2010

2 keer bekeken
hallo, kun je vergeet mij nietjes eten, en worden ze door insecten bezocht? groet,
Lees verder...
Forumonderwerp bijzonderheden vergeet-me-nietje

Gepubliceerd: 24 mei 2010

9 keer bekeken
Heeft een Vergeet-me-nietje een bijzonderen eigeschap? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp tuin(tje ) aanleggen

Gepubliceerd: 05 apr 2010

2 keer bekeken
Ik ben met mijn tuin bezig; heb een kleine tuin,ca. 4 x 4mtr. Nu heb ik twee borders tegenover elkaar laten maken, maar deze moeten nog beplant worden. Ik wil graag de hele zomer, indien mogelijk, kunnen genieten van bloeiende planten.
Lees verder...
Forumonderwerp akelei zaaien

Gepubliceerd: 28 mrt 2010

13 keer bekeken
Ik heb nu al een plantje uit een beetje zaad dat ik als experiment gezaaid heb in de tuin, de bladeren zijn al heel mooi, maar bloei zou natuurlijk helemaal leuk zijn.
Lees verder...
Stel een tuinvraag