Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp treurbeuk

Gepubliceerd: 27 mei 2016

3 keer bekeken
Op bijgaande foto zie je een treurbeuk die ik heb moeten kappen vorig jaar vanwege de grootte. Nu loopt hij aan alle kanten uit, maar het blad heeft allemaal gaatjes. Waarschijnlijk een beestje die er in zit?
Lees verder...
Forumonderwerp vogels voeren

Gepubliceerd: 06 jan 2015

2 keer bekeken
Nu de vogels volop moeten gevoederd worden vraag ik me af of men restjes van kaas mag geven.Of kan dat niet omwille van de aanwezigheid van zout?
Lees verder...
Forumonderwerp onderhoud waterput

Gepubliceerd: 16 jul 2014

832 keer bekeken
Onderhoud waterput? appelperzik :16-07-2014 Er is in mijn tuin ruim 20 jaar geleden een waterput geslagen. 9 meterdiepte.Nu de laatste paar jaar krijg ik maar een kleine straal water meeropgepompt!
Lees verder...
Forumonderwerp van wie zijn deze gaatjes?

Gepubliceerd: 04 mei 2014

1,446 keer bekeken
De bladeren van mijn beukhagen zitten vol met gaten. Ik heb geprobeerd door schudden te weten te komen welk insect dit veroorzaakt. Ik vond enkele slakken maar ook groene rupsen.. Iemand enig idee?
Lees verder...
Forumonderwerp giftige planten

Gepubliceerd: 23 apr 2014

1 keer bekeken
Ik zal dit hele jaar geen nieuwe planten meer gaan kopen na dit bericht
Lees verder...
Forumonderwerp en deze gaatjes?..

Gepubliceerd: 21 jun 2013

1 keer bekeken
Wie weet van wie deze gaatjes zijn? De kervers sowieso niet.. slakken dan?
Lees verder...
Forumonderwerp waar zijn de bijen, hommels en vlinders?????

Gepubliceerd: 11 jun 2013

8 keer bekeken
Hallo Er staan al heel wat planten in mijn tuin met bloemen, maar ik zie geen vlinders, bijen en hommels.Waar hangen die uit? Ik krijg daar een raar gevoel van. Weet iemand hoe dit zit?
Lees verder...
Forumonderwerp bezoek in mijn nieuwe insectenhotel

Gepubliceerd: 10 jun 2013

4 keer bekeken
Onlangs knutselde ik eigenhandig (met beetje hulp) een insectenhuis in elkaar. Het is zo goed als klaar, er moeten enkel nog wat dennenappels in. Maar het werd alvast opgehangen. Vorige week
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp fijnspar - ziekte

Gepubliceerd: 20 aug 2012

27 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp feestje

Gepubliceerd: 04 mei 2012

7 keer bekeken
Zonder woorden...
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp tot hoever afzagen

Gepubliceerd: 01 jun 2011

115 keer bekeken
Ik heb al een stuk afgezaagd, nog geen groen puntje te zien, in het hart? Hoeveel moet er nog af? gr. Edward
Lees verder...
Forumonderwerp goede gieter gezocht!!!

Gepubliceerd: 25 mei 2011

370 keer bekeken
Dag allemaal, wij zijn op zoek naar een echt goede gieter. Dat lijkt een makkelijke opgave maar blijkt het niet te zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp exoten playa del ingles (gc)

Gepubliceerd: 10 nov 2010

3 keer bekeken
Afgelopen 2 weken verbleef ik op Playa del Inglés, natuurlijk heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele foto's te maken van de exoten op dit relatief warme eiland.
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp vraag ivm aardbeien en uitlopers

Gepubliceerd: 27 mei 2010

68 keer bekeken
hoi ik heb een aantal vragen over aardbeien ik heb vorig jaar een mooie hangpot gekregen waar ik veel (en ook de vogels) van kunnen eten heb.
Lees verder...
Forumonderwerp sinaasappelschillen op de composthoop

Gepubliceerd: 24 mei 2010

2,295 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp aardbeien - beginnen met aardbeien

Gepubliceerd: 12 apr 2010

7 keer bekeken
Ik heb jaren lang aarbeien gehad eerst in een aarbeien pot, later zijn ze verhuisd naar de volle grond waar ze nu bijna helemaal verdrongen zijn door bodem bedekkers...
Lees verder...
Forumonderwerp allemaal maden in tuin

Gepubliceerd: 22 mrt 2010

2,963 keer bekeken
Ik zag op dit forum al een keer dit onderwerp voorbij komen maar deze is gesloten.Wij hebben sinds de herfst last van maden (komen niet uit de kliko), ze zijn er alleen als het dinker is en als het hard regent.
Lees verder...
Forumonderwerp winterbescherming met lichtslang

Gepubliceerd: 07 dec 2009

188 keer bekeken
Het gaat vanaf 15 december zoals het er nu op lijkt rap kouder worden, ijsdagen worden voorspelt.
Lees verder...
Forumonderwerp vraat aan clematis armandii

Gepubliceerd: 22 feb 2009

235 keer bekeken
Ik heb vorig jaar een Clematis Armandii geplant.
Lees verder...
Forumonderwerp toch nog eens: help!

Gepubliceerd: 01 aug 2008

28 keer bekeken
Ik heb dezelfde vraag eerder gesteld, maar ik hoop dat iemand mij deze keer wel kan helpen: heel veel van mijn Geraniums heb ik tot de grond toe af moeten knippen. Het nieuwe blad vertoont echter ook al dezelfde vraat.
Lees verder...
Forumonderwerp nogmaals witte kornoelje

Gepubliceerd: 21 mei 2008

6 keer bekeken
Ik maak me nog steeds een beetje zorgen over de witte kornoelje. Deze struik met prachtige rode twijgen is vorig najaar geplant. Hij ging uitlopen in maart, maar toen kwam er opeens nog vorst. Toen zijn wat knoppen bevroren volgens mij.
Lees verder...