Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp perenboom

Gepubliceerd: 12 dec 2023

43 keer bekeken
Vorig jaar dit perenboompje geplant maar doet het erg slecht. Het is hier wel wat warm gemiddeld graad of 23 zou dat de reden zijn dat ie het niet goed doet? De top us helemaal kaal maar hij heeft wel een paar nieuwe scheuten gekregen.
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte perenboompje

Gepubliceerd: 18 aug 2023

14 keer bekeken
Wat zit er op het blad van mijn perenboom en hoe kan ik dit biologisch bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp hagelschot, schurft of beiden?

Gepubliceerd: 16 aug 2023

29 keer bekeken
Ik heb dit voorjaar een piepjong perenboompje (doyenne) geplant, containergekweekt met een aardige maar niet al te grote kluit.Het is een laagstamboompje van 1.60 tot 1.80 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine vlekken op blad perenboom

Gepubliceerd: 07 aug 2023

29 keer bekeken
Dit perenboompje heb ik afgelopen herfst geplant maar vertoont nu bruine vlekken.op het blad. Waardoor komt dit?
Lees verder...
Forumonderwerp planten fruitbomen

Gepubliceerd: 21 nov 2022

27 keer bekeken
Heeft een fruitboom na het planten mest nodig of pas in het voorjaar? Hoeveel water heeft de pas geplantte fruitboom nodig nadat deze te hebben geplant?
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom zelfbestuivend

Gepubliceerd: 13 okt 2022

25 keer bekeken
Sommige perenbomen zijn zelfbestuivend. Nu heb ik een perenboom Rocha gekocht die in west Portugal wordt gekweekt. Daarvan kan ik geen informatie op internet lezen.
Lees verder...
Forumonderwerp boomspiegel perenboom

Gepubliceerd: 28 aug 2022

25 keer bekeken
Ik heb onder mijn perenboompje (laagstam, leivorm) twee soorten bodembedekkers: penningkruid (lysimachia
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit?

Gepubliceerd: 17 mei 2022

27 keer bekeken
Ik vraag dit even namens mijn moeder, die is nieuwsgierig welke boom dit is. Volgens een identificatie app is het met heel weinig procenten een perenboom, dus ik wou dit voor de zekerheid even controleren.
Lees verder...
Forumonderwerp vreemd groeisel op bladeren kersenboom

Gepubliceerd: 23 sep 2020

46 keer bekeken
Op een aantal bladeren van onze kersenboom trof ik een vreemd groeisel aan; een soort van bruine bolletjes met een wit puntje erop. Zie bijgaande foto. Op de plek waar het groeisel zit is het blad rood verkleurd. Iemand een idee wat dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom en perenboom snoeien

Gepubliceerd: 20 mrt 2019

100 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp appel- en perenboom kweken.

Gepubliceerd: 02 okt 2016

154 keer bekeken
Beste; heb eens een vraag. Ik ben verlekkerd op een bepaald appel- en perenras. Het probleem is dat deze niet in de handel verkrijgbaar zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom

Gepubliceerd: 18 jul 2016

8 keer bekeken
Jonge perenboom. Bladeren verdrogen en worden zwart. De boom geeft de indruk ziek te zijn. Weet iemand wat dit is (zie foto) en wat ik kan/moet doen? Dank!!!
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er met mijn sedum aan de hand?

Gepubliceerd: 04 apr 2016

13 keer bekeken
Vorig jaar twee grote bakken met een perenboom gekocht en 1 met een oude druif voor op ons terras. In de pot hebben we ook sedums geplant. Die groeiden er vrolijk op los en in no-time was de hele pot bedekt.
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom - hoe nu verder ?

Gepubliceerd: 25 jun 2015

19 keer bekeken
Hallo iedereen, Het volgende is het geval. Wij hadden in de tuin al jaren een perenboom als lei-fruit. Omdat deze géén vruchten gaf,en de perenroest in zich had, besloten om deze uit de tuin te halen.
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom aangetast roodbruine vlekken op het blad

Gepubliceerd: 09 mei 2015

130 keer bekeken
Ik heb op mijn balkon een Beurre Hardy staan, speciaal voor in een pot bedoeld. Half april heb ik de boom gesnoeid, hij had toen al bloesem en was nog helemaal gezond. Ik zag van de week ineens
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom

Gepubliceerd: 15 jul 2014

3 keer bekeken
Volgens mij is mijn perenboom ziek foto bijgesloten
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom bloeit niet en blad valt uit

Gepubliceerd: 13 jul 2014

273 keer bekeken
Het gaat om de perenboom in mijn voortuin. De boom heeft het 10 jaar geweldig gedaan. Lekker vol met blad en peren.Het viel mij al op dat deze lente de bloesem erg tegenviel. Het mooiste moment van het jaar van de boom wat mij
Lees verder...
Forumonderwerp vruchtboom?

Gepubliceerd: 02 jul 2014

33 keer bekeken
Hallo, Weten jullie wat dit voor boom is?Hij heeft allemaal vruchten. Groetjes, Lies
Lees verder...
Forumonderwerp welke rups is dit?

Gepubliceerd: 17 jun 2014

4 keer bekeken
Weet iemand welke rups dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp vlinder of mot?

Gepubliceerd: 09 jun 2014

6 keer bekeken
Heeft er iemand een idee welke vlinder of mot dit is. Ze komen vooral op de perenboom.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit

Gepubliceerd: 02 jun 2014

41 keer bekeken
Het lijkt op een wiet plant, maar dat is het niet.
Lees verder...
Forumonderwerp gaat over mijn appelboom

Gepubliceerd: 23 mei 2014

89 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb op mijn moestuin een appelboom staan ( is al 23 jaar oud).
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien leipeer

Gepubliceerd: 26 feb 2014

6 keer bekeken
De leipeer in mijn tuin groeit aardig de hoogte in.Nu wil ik hier een flink stuk van afzagen tot net boven de dakrand. Kan ik dit zonder problemen doen of heeft iemand hier tips over?Alvast dank!
Lees verder...
Forumonderwerp wortels en fundering - perenboom

Gepubliceerd: 21 aug 2013

139 keer bekeken
Beste allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp droge vlekjes

Gepubliceerd: 17 jul 2013

3 keer bekeken
Mijn rozen vertonen bladvlekjes die ik nog niet eerder zag.Dit is toch zeker geen sterroetdauw? Dat ziet er helemaal anders uit...
Lees verder...
Stel een tuinvraag