Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welke planten kun je kiezen om bijen naar je tuin te lokken?

Gepubliceerd: 27 jan 2023

46 keer bekeken
Hallo iedereen! :D De lente komt eraan. Ik wil mijn tuin wat opfleuren en kleinere insecten aantrekken. Ik zou graag wat goede tips krijgen om bijen naar de tuin te lokken. Kan iemand mij hierover tips geven? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp zieke pruimenboom

Gepubliceerd: 31 jul 2019

71 keer bekeken
Hoi, Recentelijk heb ik een verwilderd tuintje met een pruimenboom gekocht. Deze ziet er niet meer heel gezond uit. Ik kom er zelf niet goed uit, weet iemand waar deze boom last van heeft? 
Lees verder...
Forumonderwerp welk boompje ?

Gepubliceerd: 02 mei 2019

23 keer bekeken
Iemand enig idee ?
Lees verder...
Forumonderwerp boomsoort nieuwe poging

Gepubliceerd: 19 jun 2018

35 keer bekeken
Graag wil ik weten welke boomsoort dit is.Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken
Lees verder...
Forumonderwerp op zoek naar leivorm fruitboom

Gepubliceerd: 06 jan 2018

100 keer bekeken
Beste mensen, Voor een stukje tuin op het zuiden ben ik op zoek naar een leivorm fruitboom. Deze boom wil ik solitair planten en moet dan denk ik zelfbestuivend zijn (er staan hier nauwelijks fruitbomen in de woonwijk).
Lees verder...
Forumonderwerp vergeelde bladeren met bruine vlekken

Gepubliceerd: 28 aug 2017

112 keer bekeken
Goedenavond, Bij een aantal planten in de tuin, ontstaan gele bladen met bruine vlekken. Dit is in onze appelboom.
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom

Gepubliceerd: 15 jul 2017

95 keer bekeken
Als klein boompje begonnen op terrasje in Amsterdam. Vervolgens door verhuizing hele winter gewoon op de tegels in de tuin gelegen.
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom

Gepubliceerd: 14 apr 2017

10 keer bekeken
Halo, in het najaar hebben we een vrij grote pruimenboom uitgegraven en op een andere plek gezet, hij heeft onlangs prachtig gebloeid maar nu nauwelijks bladvorming, op wat groene puntjes na.
Lees verder...
Forumonderwerp (redelijk) snelgroeiende bomen

Gepubliceerd: 17 jan 2017

281 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom bloeit na10 jaar nog niet.....

Gepubliceerd: 23 mei 2016

26 keer bekeken
Waarom niet ? Ooit zelf 'per ongeluk' gezaaid en inmiddels al een keer verhuisd. Ik heb m klein gehouden, maar zeker niet steeds tot het oude hout terugesnoeid. Nu een keer wel trouwens, ik ben een beetje boos op 'm ;-) Wie helpt ?
Lees verder...
Forumonderwerp leiboom reine claude

Gepubliceerd: 30 jan 2016

14 keer bekeken
Ik heb een lei pruimenboompje reine claude die tegen een zonnige muur staat. Hoe en wanneer moet ik die snoeien om zowel de vorm te behouden als de vruchtvorming te stimuleren?
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze boom?

Gepubliceerd: 08 nov 2015

6 keer bekeken
Via dit forum hoop ik antwoord te krijgen op een vraag die ik mijzelf al een tijdje stel. Een tijd geleden ben ik in Roemenië geweest.
Lees verder...
Forumonderwerp houtworm in pruimenboom

Gepubliceerd: 07 okt 2015

102 keer bekeken
Goededag, Ik heb een 3 tal redelijk grote pruimenbomen staan in mijn tuin. Vorig jaar zaten er bakken vol met pruimen aan dit jaar eigenlijk helemaal niet.
Lees verder...
Forumonderwerp wat mankeert mijn pruimenboompje??

Gepubliceerd: 14 mei 2015

13 keer bekeken
Goede middag, Vorig jaar op de bloemetjesmarkt een pruimenboompje gekocht. Hij deed het goed. Maar ineens werden alle bladeren geel en vielen af.Hij leek dood.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien pruim

Gepubliceerd: 27 apr 2015

2 keer bekeken
Sinds 6 jaar woon ik in een huis met in de voortuin een pruim. De eerste twee jaren hingen er 3 pruimen en 1 pruim aan. De jaren erna niets.
Lees verder...
Forumonderwerp windbestendige struiken

Gepubliceerd: 30 mrt 2015

1,068 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is geschikt?

Gepubliceerd: 18 feb 2015

4 keer bekeken
Ik heb een lief huisje in zeeuws vlaanderen ;Aan de straatkant staat nu een oude ,doodgaande pruimenboom die ik wil vervangen.(reine claude)
Lees verder...
Forumonderwerp aantasting schors en stam pruimenboom

Gepubliceerd: 12 jan 2015

67 keer bekeken
Herkent iemand de aantasting van mijn pruimenboom, zie foto ?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor boom is dit (uit pit gegroeid)

Gepubliceerd: 07 sep 2014

1 keer bekeken
Deze boom/plant kwam uit het niets groeien in deze bak sinds een aantal maanden. Gezien het ooit weggooien van vruchtenpitten in de bak, vermoed ik dat het óf een kersenboom, pruimenboom, perzikboom kan zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien pruimenboom

Gepubliceerd: 07 sep 2014

14 keer bekeken
Hallo, Ik heb een vraag over het snoeien van onze pruimenboom.Deze boom is een jaar of drie, maar moet nodig goed gesnoeid worden.
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom

Gepubliceerd: 22 jul 2014

1 keer bekeken
Hoe komt het dat de pruimen al rotten voordat deze rijp zijn?Dit gebeurt massaal.Kan ik dit de volgende keer voorkomen?
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom

Gepubliceerd: 10 jun 2014

2 keer bekeken
weet iemand waarom al mijn jonge vruchten van de pruimenboom vallen er hangen er zoveel aan maar ik raap bijna een halve emmer per dag wat er op de grond val
Lees verder...
Forumonderwerp gaat over mijn appelboom

Gepubliceerd: 23 mei 2014

89 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb op mijn moestuin een appelboom staan ( is al 23 jaar oud).
Lees verder...
Forumonderwerp herkenning boom

Gepubliceerd: 07 mei 2014

0 keer bekeken
Kan iemand mij vertellen wat voor boom dit is? Het heeft nu kleine groene vruchten eraan hangen.
Lees verder...
Forumonderwerp bloeitijd kriekpruim

Gepubliceerd: 02 dec 2013

25 keer bekeken
Wij hebben in onze boomgaard een heel grote (driestammige) pruimenboom die heel vroeg in de lente overvloedig wit-roze bloeit. Helaas komen er slechts een handvol paars-gele kriekjes aan.
Lees verder...