Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie lang leve je moestuin: 6 tips voor een goed onderhoud

Gepubliceerd: 21 dec 2023

14 keer bekeken
Een gezonde moestuin biedt dagelijks genot van verse, smaakvolle groenten en kruiden, maar een belangrijk aspect is hier ‘gezond’. Het is namelijk van groot belang dat je deze goed onderhoudt. Denk aan onkruidbeheersing en zieke- en plaagbeheer.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekten vaste planten

Gepubliceerd: 22 nov 2014

1 keer bekeken
Sinds twee jaar heb ik een nieuwe tuin; ik ben verhuisd. De tuin is geen tuin geweest maar gras en verwilderd. De bodemsoort is klei.Ik ben begonnen met de grond plant rijp te maken, twee jaar geleden, ik heb
Lees verder...
Forumonderwerp passiflora caerulea hangt slap/dood

Gepubliceerd: 19 jun 2014

6,083 keer bekeken
Besten,
Lees verder...
Forumonderwerp patentkali

Gepubliceerd: 06 mrt 2014

52 keer bekeken
Meer en meer lees ik dat jullie veel doen met Patentkali. Dit is blijkbaar voor heel veel goed. Kan iemand soms vertellen hoe dit komt? Kan het de meeste meststoffen soms vervangen?
Lees verder...
Forumonderwerp struiken in de tuin

Gepubliceerd: 15 okt 2012

1 keer bekeken
Ik heb deze zomer een acer moeten verwijderen omdat hij verwelkingsziekte had.
Lees verder...
Forumonderwerp larix decidua puli

Gepubliceerd: 28 jul 2012

29 keer bekeken
De sukkelaar staat er niet gezond bij. Hij staat er al 14 jaar probleemloos en nu wordt hij helemaal geel.
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp dode vissen in de vijver - please help!

Gepubliceerd: 18 jul 2011

137 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp beginnend ecologisch moestuin

Gepubliceerd: 10 apr 2011

1 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp tweede kans voor hyacintenbollen

Gepubliceerd: 28 jan 2011

13 keer bekeken
Beste mensen, hier een typische midwintervraag. In afwachting van de lente koopt mijn vrouw elk najaar in een bloemenzaak een paar hyacintenbollen en blauwe druifjes. Ze staan op tafel in een schaal met wat gewone potgrond.
Lees verder...
Forumonderwerp mijn vanda's zijn nog maar zielige hoopjes

Gepubliceerd: 23 nov 2010

122 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp planten rond de moestuin

Gepubliceerd: 20 nov 2010

4 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp vochtvasthoudende vermogen verhogen gazon

Gepubliceerd: 29 jun 2010

272 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp luis op kruisbes

Gepubliceerd: 29 apr 2010

310 keer bekeken
Ik zag ineens allemaal mieren op mijn rode kruisbes dus dan is er iets aan de hand. Veel blaadjes trekken helemaal dubbel.ik heb een foto gemaakt van een blaadje met luis, het lijkt wel of er drie soorten op zitten.
Lees verder...
Forumonderwerp vroedmeester pad.

Gepubliceerd: 03 aug 2008

2 keer bekeken
In mijn tuin zit een vroedmeesterpad. De hele nacht laat hij een monotoon geluid horen steeds op 1 sterkte.Ik heb hem geindentificeerd op internet en het kan niet missen. Dit is een vroedmeesterpad.Zeldzaam en beschermd.
Lees verder...
Forumonderwerp plaatsing van het uv filter

Gepubliceerd: 30 jun 2008

4 keer bekeken
hallo ik ben chris en ik heb een vraag waar hopelijk iemand een doorslaggevend antwoord op heeft ik heb een 2e hands uv lamp gekocht die ik momenteel na het filter heb geplaatst dus het water gaat er gefilterd door heen nu vind ik 2 strijdige ding
Lees verder...
Forumonderwerp goudvissen dood: wit geworden en 1 met een vlek

Gepubliceerd: 06 jun 2007

103 keer bekeken
2 van de drie grote goudvissen in onze vijver zijn vandaag tegelijk doodgegaan. Beiden waren al een tijdje wittig van kleur (met nog oranje op de staart en rond de ogen/mond), de derde is nog zijn oorspronkelijke kleur.
Lees verder...
Forumonderwerp cherrytomaten, dieven, algemene info gevraagd!

Gepubliceerd: 12 feb 2007

61 keer bekeken
zal proberen mijn vraag zo kort mogelijk te houden, maar hier wordt gesugereerd deze juist zo uitgebreid mogelijk te maken, dus ga mijn best doen.
Lees verder...
Forumonderwerp enkele tips voor het spannen van een vijvernet

Gepubliceerd: 29 sep 2006

1,676 keer bekeken
Met de komst van het vallen van de bladeren en zeker als je bomen in de buurt van je vijver hebt kan het raadzaam zijn om een vijvernet te plaatsen.Als je dit nog nooit eerder gedaan hebt dan ga je wel effe schrikken want zo n vijvernet is enerzij
Lees verder...
Forumonderwerp vissen gaan om onbekende reden dood

Gepubliceerd: 07 sep 2006

2 keer bekeken
Ik zit met een probleem. Deze week zijn al 11 vissen gestorven in mijn vijver. Zou mijn vijver te vol zitten? Maar ze houden het al 1 jaar uit en nu beginnen ze te sterven. We hebben nu wel vissen bij gekregen van eigen kweek.
Lees verder...
Forumonderwerp stokroos

Gepubliceerd: 29 jun 2004

176 keer bekeken
Help, de stokrozen in mijn tuin groeien niet. Ik heb een aantal - deels gezaaid en deels geplante stekken - in mijn tuin staan maar schieten, ho maar! De tuin is op het (noord-)westen en de stokrozen staan in de (halfschaduw-)/zon.
Lees verder...
Forumonderwerp kerstcactus bloeit eens per 2 jaar

Gepubliceerd: 19 apr 2004

30 keer bekeken
Mijn kerstcactus bloeit nu volop. Klopt het dat dit maar eens per 2 jaar gebeurd. zo niet. Hoe krijg ik hem ieder jaar in bloei?
Lees verder...
Forumonderwerp houtsnippers tegen onkruid?

Gepubliceerd: 12 feb 2004

11 keer bekeken
Hallo tuiniers,
Lees verder...
Forumonderwerp verzorging koningin-van-de-nacht

Gepubliceerd: 22 aug 2003

1,836 keer bekeken
Vandaag kreeg ik van iemand een Koningin-van-de-nacht (Selenicereus ...). Hij staat nu een oude emmer en ik wil hem graag in een grote pot zetten. Wanneer kan ik dit het beste doen? Hoe verzorg de plant door het jaar heen?
Lees verder...
Stel een tuinvraag