Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie minder buiten, toch goed slapen

Gepubliceerd: 09 dec 2021

25 keer bekeken
Veel tuinliefhebbers hebben het moeilijk in deze donkere decembermaand. Het hele jaar door is er van alles te beleven in uw tuin, maar deze tijd is toch wel de stilste van allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine bolletjes en pissebedden

Gepubliceerd: 15 aug 2020

130 keer bekeken
Goeiemorgen, mijn eerste vraag in dit forum!
Lees verder...
Forumonderwerp jatropha berlandieri

Gepubliceerd: 05 mrt 2019

60 keer bekeken
Hallo!
Lees verder...
Forumonderwerp tuin aanleg

Gepubliceerd: 24 feb 2019

91 keer bekeken
Hallo Het is weer bijna Lente dus wil ik mijn weer grondig aanpakken .vers aarde erbij en erdoor spitten, wat voor aarde kan ik het beste gebruiken .
Lees verder...
Forumonderwerp cactus hangt slap

Gepubliceerd: 27 feb 2018

1,797 keer bekeken
Hallo allemaal, 
Lees verder...
Forumonderwerp amaryllis, enkele vragen

Gepubliceerd: 08 mrt 2016

200 keer bekeken
In huis staan 4 amarylissen. Drie van vorig jaar, en een nieuwe. De laatste (amorice?) stond eerst iets te dicht bij het raam, welke soms even open is, waardoor de tweede bloemstengel iets verkleurde.
Lees verder...
Forumonderwerp yucca

Gepubliceerd: 28 feb 2016

40 keer bekeken
Ik heb iets minder dan één jaar een Yucca plant staan, niet in direct zonlicht maar wel
Lees verder...
Forumonderwerp zaadjes uienbol

Gepubliceerd: 18 nov 2015

13 keer bekeken
Als een uienbol bruin wordt en uitgedroogd is, blijven er zwarte 'zaadjes' over. Kan ik die planten en zo ja hoe? - gewoon in de aarde - in een kweekkastje - op een bolletje watten? Ben heel benieuwd. marieke
Lees verder...
Forumonderwerp mislukte zaadsel

Gepubliceerd: 03 aug 2015

5 keer bekeken
ik heb van Succulenta een aantal hoeveelheden zaadjes van Noto, Mammilaria en nog wat gekocht en gezaaid in februari/maart.
Lees verder...
Forumonderwerp bolletjes in aarde

Gepubliceerd: 22 mei 2015

6,424 keer bekeken
Bij de nieuw geplante framboos vind ik bolletjes in de aarde. Ik vrees dat het eitjes zijn van een naaktslak, maar ik wil dat even onderzoeken voor ik die bolletjes verwijder. Heeft iemand een idee?
Lees verder...
Forumonderwerp sansevieria cylindrica scheut

Gepubliceerd: 15 nov 2013

199 keer bekeken
Een tweetal jaar terug, kocht ik een paar planten van de Sansevieria Cylindrica. Eén plant kreeg na een jaar, vanuit het midden van de plant een bloemstengel. Na de bloei, heb ik dan uiteindelijk die tak eruit geknipt.
Lees verder...
Forumonderwerp cactussen en vetplanten

Gepubliceerd: 13 sep 2013

4 keer bekeken
Ik wil de cactussen en vetplanten naar binnen doen ivm met de vele regen,kunnen niet beschut staan, is dat een goed plan, of is dat slecht met die natte aarde?
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp na het verpotten

Gepubliceerd: 25 mrt 2012

2 keer bekeken
hallo, Ik heb vandaag m'n zamioculcas verpot, hij heeft een best grotere pot gekregen de pot is hoger en breder rond om.
Lees verder...
Forumonderwerp plakkerige paprika plant bladeren

Gepubliceerd: 11 jun 2011

118 keer bekeken
Goedendag,Ik heb hier een aantal paprika planten staan, groeien goed en hangen vol met paprika's.Een paar planten hebben echter sinds ongeveer een week zeer plakkerige bladeren waarbij ook witte puntjes op de bladeren zitten.
Lees verder...
Forumonderwerp naam planten en bruine vlekken cactus

Gepubliceerd: 05 jan 2011

34 keer bekeken
Ik heb vier planten waar ik graag de naam van zou weten en hoe ik ze best kan verzorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp helling beplanting

Gepubliceerd: 01 mrt 2010

2,599 keer bekeken
Ons nieuwe huis ligt in een dal. De tuin heeft daardoor aan twee kanten een tamelijk schuine helling. De vorige bewoners hebben het laten verwilderen maar ik ben zelf geen brandnetel fan.
Lees verder...
Forumonderwerp mos als bodembedekking

Gepubliceerd: 23 feb 2010

122 keer bekeken
Hallo! Iemand kan mij vast vertellen hoe ik mos rondom mijn bonsai krijg.Je kan niet zomaar mos uit een bos meenenemen vanwege schimmels en ongediertes toch? groeten en bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort sneeuwklokje

Gepubliceerd: 02 feb 2010

128 keer bekeken
Deze schone klok staat al een aantal weken in de tuin te pronken :) (dit is een van de weinigen die ik als bolletje gekocht heb die het goed 'doen')
Lees verder...
Forumonderwerp border op het zuid-oosten

Gepubliceerd: 23 jan 2010

95 keer bekeken
Ik heb meer dan een jaar geleden een border aangelegd op het zuid-oosten, nu heb ik al een aantal keer planten e.d. moeten verwijderen omdat het dood ging, heeft iemand tips wat ik er wel in kan zetten, kan je een border ook vrij vol zetten?
Lees verder...
Forumonderwerp sneeuwklokje

Gepubliceerd: 17 jan 2010

1 keer bekeken
Ter gelegenheid van een feest wil ik alle gasten een potje met een bloeiend sneeuwklokje meegeven.
Lees verder...
Forumonderwerp ideeen gezocht, niet woekerende varens/ander spul

Gepubliceerd: 05 jan 2010

28 keer bekeken
We hebben een behoorlijk grote voortuin (voor nederlandse woonwijk begrippen) en deze is door de vorige bewoners helemaal leeg gehaald/meegenomen naar hun nieuwe huis toen hun weggingen.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit

Gepubliceerd: 06 nov 2009

90 keer bekeken
Deze plant heb ik al jaren. Ooit van een vriendin gekregen, die vertelde, dat het een heel dure was, maar ook heel sterk en makkelijk te stekken.
Lees verder...
Forumonderwerp palm planten

Gepubliceerd: 07 okt 2009

4 keer bekeken
Hallo allemaal! Wat ik eigenlijk graag van jullie kenners zou willen weten is. Hoe en waar let je op wanneer je je palm vanuit de pot in de volle grond gaat planten!?
Lees verder...