Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is mijn polyscias fabian nog te redden?

Gepubliceerd: 19 jan 2019

1,653 keer bekeken
Beste allen,
Lees verder...
Forumonderwerp kleine rode beestjes op zieke boom?

Gepubliceerd: 18 mei 2018

118 keer bekeken
Onze gouden regen boom is ziek, vanaf de top tot bijna onderin de stam, laat de schors los en is het helemaal zwart. Alsof het hout verschroeit is. Het leven is daar uit de boom, helemaal onderin de boom zit nog wel leven.
Lees verder...
Forumonderwerp boom ziek ?

Gepubliceerd: 23 nov 2016

24 keer bekeken
Sinds een maand hebben wij een nieuw huis. Bij dit huis staat direct aan de schuur een grote boom. Volgens een buurman zou deze ziek zijn en met een beetje pech omgaan en de schuur meetrekken.
Lees verder...
Forumonderwerp schors laat los

Gepubliceerd: 23 okt 2016

686 keer bekeken
goede morgen, de schors van een 1 van onze laurierboompjes laat los, iemand een idee wat dit kan zijn en wat er aan te doen is? De bladeren zien er nog goed uit, geen verschil met de andere boompjes. alvast bedankt,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke boom?!

Gepubliceerd: 24 sep 2016

128 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp boomrot

Gepubliceerd: 13 apr 2014

53 keer bekeken
Beste Allemaal,Enkele jaren geleden heeft mijn boze buurman onze volwassen kronkelwilg ontdaan van 2 van zijn 3 hoofdstammen. De boom lijkt het vervolgens nog goed
Lees verder...
Forumonderwerp wilgenboom

Gepubliceerd: 21 sep 2013

465 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp hibiscus / chinese roos

Gepubliceerd: 29 jul 2012

97 keer bekeken
Wij hebben een hibiscus boompje in de tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp zijn deze bomen gezond?

Gepubliceerd: 23 jul 2012

6 keer bekeken
Ik vraag me af of deze prachtige bomen bij mij voor de deur niet ziek zijn. Ze hebben allemaal kale plekken. Dat was me nog niet opgevallen. Niet in deze mate in ieder geval. Terwijl ik hier al heel
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op kastanjeboom

Gepubliceerd: 04 feb 2012

36 keer bekeken
Allen, op onze kastanjeboom groeien een paar schimmels. Iemand enig idee hoe erg dit is en hoe te behandelen? Zie bijgevoegd plaatje alvast bedankt! Jon
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke vijgenboom

Gepubliceerd: 03 mei 2011

220 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp schors van leilinde laat los

Gepubliceerd: 15 mrt 2011

684 keer bekeken
Hallo allemaal, ik heb drie leilindes (8 jaar oud) in de achtertuin en nu laat de schors (op ongeveer twee meter vanaf de grond) van twee leilindes los.Weet iemand van jullie ook waar het aan kan liggen?
Lees verder...
Forumonderwerp albizia

Gepubliceerd: 06 mrt 2011

42 keer bekeken
Hallo, Is er iemand die ervaring heeft met de boom Albizia. Ik ben vooral op zoeknaar ervaringen ivm vorst en de vochtige winters. Ik zou deze graag willen aanplanten in de loop van de maand maart. groeten, Kristofd
Lees verder...
Forumonderwerp lagerstroemia bast laat los?

Gepubliceerd: 15 dec 2010

134 keer bekeken
Het valt me op dat bij Lagerstroemia nu na de eerste vorstperiode de bast loslaat en er een gladde onderlaag verschijnt. Is dit een normaal vervellingsverschijnsel of is er wellicht toch sprake van vorstschade?
Lees verder...
Forumonderwerp tuinvrienden daar gaan we dan, en 'nu' al...

Gepubliceerd: 17 nov 2010

19 keer bekeken
Winter gaat warmdraaien17.11.2010 12:35
Lees verder...
Forumonderwerp pachysandra sterft

Gepubliceerd: 27 aug 2010

232 keer bekeken
Ik heb begin juni een stuk van de tuin heraangelegd.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortuneii naar gote krat verplaatst

Gepubliceerd: 18 jun 2010

13 keer bekeken
Eindelijk is het dan zover, ik heb m'n grote trachycarpus naar een grote krat verplaatst. Eerst had ik een rubber deurmat om de stam heen gedraaid
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe trachycarpus f.

Gepubliceerd: 21 jan 2010

46 keer bekeken
Net als vorig jaar heb ik rond deze tijd weer onverwacht een Trachycarpus F. gekocht. A.s. zaterdag krijg ik 'm thuisbezorgd.
Lees verder...
Forumonderwerp trachicarpus fortunei in artis zoo

Gepubliceerd: 14 nov 2009

33 keer bekeken
hoi allen ik dacht ik plaats even foto's van de trachicarpus fortunei in artis wel leuk lijkt mij, ze zijn van afgelopen maand
Lees verder...
Forumonderwerp mijn nieuwste aanwinst, de vanda!

Gepubliceerd: 05 aug 2009

35 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp catalpa schors laat los van stam

Gepubliceerd: 29 jul 2008

1,384 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp leilinden

Gepubliceerd: 22 apr 2008

360 keer bekeken
Ik heb een 80 m lange leilinden haag, en ik begin er een ziekte in te krijgen. De schors begint los te laten, ik heb hier nu een speciale pasta op gesmeerd maar dit helpt niet...
Lees verder...