de blauwe regen

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 29/08/2003 - 20:31
Anoniem (anoniem geplaatst)

de blauwe regen

ik las vandaag dat ik de blauw regen vorige maand had moeten snoeien, het is nu inmiddels eind augustus , maar is het dan nu toch nog mogenlijk om hem te snoeien ?
en ik heb hierbij nog een vraag het is een geënte blauwe regen maar er is alleen het eerste jaar dat we hem hadden een tros bloemen aan gekomen, maar omdat we deze plant om een boog wilde laten groeien hebben we heb nog nooit gesnoeit, mijn vraag is nu: als we hem nu weer gaan snoeien is het dan ook mogenlijk dat we weer bloemtrossen eraan krijgen ?

alvast harstikke bedankt

jeroen

zo, 31/08/2003 - 13:10
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Jeroen, ook bij een wisteriainfo-icon is het zo dat snoeien doet bloeien.
Je kan nu nog de zomersnoei toepassen.
En na regelmatige goede snoei kan hij weer gaan bloeien, daarnaast is het ook zo dat het een paar jaar kan duren voor dat hij uberhaupt gaat bloeien, hij bloeit vanuit meerjarig hout dat is wel even van belang.

Kijk hier even voor het hoe, wat en wanneer: https://tinyurl.com/y29olh35

Veel succes
Johan

vr, 12/09/2003 - 13:01
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Jeroen, van de blauwe regen kun je de hele zomer de uitlopers knippen. Vaak geeft hij dan nog wat bloemen geduren de zomer. De hoofdsnoei doe je in de winter. Eerst knip je alle taken die je niet wil hebben bij de grond af. Als dat niet nodig is laat je ze gewoon zitten. De zijtakken snoei je terug op 2 a 3 "ogen". Hier komen in het voorjaar de bloemen aan.

vr, 12/09/2003 - 13:02
Anoniem (anoniem geplaatst)

Sorry, veel sukses groet, Nina.

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag