Hortensia fout gesnoeid?!

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 17/06/2003 - 19:33
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hortensia fout gesnoeid?!

Mijn hortensia groet goed,maar heeft maar een bloem. Ik denk dat ik vorig jaar met het snoeien van de bloemen de knoppen voor dit jaar heb wegggesnoeid. Hoe kan ik zorgen dat ze dit jaar nog gaan bloeien en anders hoe moet ik volgend jaar snoeien?

di, 17/06/2003 - 19:52
Anoniem (anoniem geplaatst)

Waarschijnlijk heb je vorig jaar een groot deel van de bloemen weggesnoeid, hortensia''s bloeien op meerjarig hout. Dat betekent dat je erg voorzichtig zijn met snoeien, het beste kan je daarom in maart snoeien zodat je ziet welk hout bloem krijgt. Suc6 ermee

do, 19/06/2003 - 17:59
Anoniem (anoniem geplaatst)

maar komen er nu volgend jaar nog wel bloemen? Want ik begrijp dat je het beste kan snoeien wanneerde knoppen zichtbaar zijn?

vr, 20/06/2003 - 00:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hortensias kun je in maart snoeien. Je kunt dan de oude bloemen eruit knippen. Je knipt deze af net boven de eerstvolgende uitlopende blaadjes op de steel. Resultaat: mooie bloemen.

Succes,
groene vingers

vr, 20/06/2003 - 14:48
Anoniem (anoniem geplaatst)

Mijn eigen hortensia''s doen het altijd erg goed. Het probleem met snoeien is dat ik voorheen wel eens het oude hout wegsneed. Ik ben van mening dat een hortensia het beste groeid met een fuchsiainfo-icon ernaast. Deze planten voelen elkaar goed aan, en dat is terug te zien in de bloem!
Mijn advies is om je hortensia goed in de mest te zetten (doet wonderen voor de knoppen) en hem veel liefde te geven.

Groetjes Karel.

vr, 20/06/2003 - 15:31
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hortensias doen het in mijn tuintje ook goed. het is alleen wel een kwestie van goed onderhouden. ik zelf ben er achter gekomen dat 1 x bemesten (het zij van jezelf of uit een zak) goed helpt. Natuurlijk raad ik het aan om de plantjes de eerste weken goed water te geven. Je zal snel merken dat als je veel tijd aan de plantjes besteed dat ze ook goed groeien en geloof me dat doet je goed. IT''s a reason to get up in the morning!

vr, 20/06/2003 - 15:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

Lief anoniempje,

Geef de plant wat tijd. een plant is net als een vrouw. je moet lang wachten voordat er iets goeds uitkomt.

Cor van de Bor

Onderwerp gesloten