In het voorjaar gezaaide clematis

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 11/07/2006 - 23:42
wolf60

In het voorjaar gezaaide clematis

In het vroege voorjaar heb ik de Clematisinfo-icon integr. 'Bells' gezaaid. Net toen ik - wéken nadien - dacht dat het niks zou worden, kwamen er 3 schuchtere puntjes boven.
Het is nu 3 juli en de puntjes zijn nog steeds schuchter, alhoewel inmiddels zo'n 4 cm hoog. Ze lijken mij veel te kwetsbaar om in de volle grond te zetten. Wat is goede raad? Groeit deze Clematis altijd zo langzaam? Moet ik de winter door met deze 3 zuigelingen in een potje?

wo, 12/07/2006 - 00:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ja, U zult ze de winter door moeten helpen. Dit is vaak een probleem met relatief kwetsbare zaailingen. Een koude bak is in dit geval een uitkomst maar slechts weinigen hebben de ruimte om er een te plaatsen. Ik zou de zaailingen op een beschut plekje in de tuin neerzetten en als de winter echt streng wordt ze naar binnen halen. Succes!

Gegroet, de tuinprins

do, 13/07/2006 - 00:58
Anoniem (anoniem geplaatst)

Dank voor uw reactie. Laat ik nou sinds vorig jaar een koude bak bezitten! Ik vind het echter moeilijk om er mee om te gaan: als de zon schijnt, wordt het er tropisch warm en als het flink vriest ... Betekent uw advies dat ik mijn clematissen (b.v. in nov/dec) in de koude bak zet met de klep gesloten en ze zo tot het voorjaar kan overhouden?

Onderwerp gesloten