klimop vol mieren...

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 28/07/2003 - 00:39
Anoniem (anoniem geplaatst)

klimop vol mieren...

beste,

onlangs hebben wij onze pot met klimop buiten aan de veranda geplaatst.
op zich geen probleem, de plant doet het goed.
maar sinds enkele dagen hebben de mieren ook de weg naar de plant gevonden (en af en toe ook naar onze veranda!).
hij ziet echt zwart van de mieren. heeft iemand een oplossing voor ons probleem aangezien het echt geen doen meer is.
kan ik mijn plant besproeien of bestaat er een natuurlijke remedie?

wat trekt deze mieren toch zo aan?

alvast bedankt

ma, 28/07/2003 - 01:02
Anoniem (anoniem geplaatst)

waarschijnlijk zitten er bladluizen in,daar komen mieren op af.

ma, 28/07/2003 - 10:37
Anoniem (anoniem geplaatst)

ah, en kan je dit zien?

zijn dit zwarte puntjes of groene?

kan ik daar een produkt tegen verkrijgen?

bedankt

ma, 28/07/2003 - 16:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Zowel groene als zwarte "puntjes" kunnen luizen zijn. Evt.met een vergrootglas bekijken of het inderdaad beestjes zijn en niet een of andere vlekziekte. Luizen kun je op verschillende manieren bestrijden.
Aangezien je het over een pot hebt, lijkt mij "plantpin" de beste oplossing. Dit zijn kartonnen pennetjes die in gif zijn gedrenkt. Het gif lost met het watergeven van de plant op en wordt door de plant opgenomen. Luizen die de plant aanvreten gaan met de pootjes omhoog. Het duurt wel enkele dagen voordat het middel werkt. Je zou ook kunnen sproeien met "spruzit".
Let dan wel op de juiste dosering.

Wiel

ma, 04/08/2003 - 21:27
Anoniem (anoniem geplaatst)

Je kunt op de veranda tevens een mengsel van borax met suiker strooien en even later sproeien. Mieren nemen dit mee naar het nest en in no time is het hele nest uitgeroeid! Werkt perfect.

do, 07/08/2003 - 15:17
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beetje zelfrijzend bakmeel op ingangen van het mierennest: nemen ze mee, eten ze op en ... geen mieren meer.

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag