Narcissen binnen

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 14/03/2007 - 20:55
Anoniem (anoniem geplaatst)

Narcissen binnen

Hallo,

Ik heb twee weken geleden narcissenbollen met daaraan blad en knoppen op de markt gekocht en deze in een pot gezet voor binnenshuis. Ze staan in de woonkamer.

Toen ik ze kocht waren ze krap 10 cm, nu ruim 30 cm. Ze zijn dus enorm opgeschoten.

Maar nu gaan ze slap hangen en de bloemen zijn droog, de bladeren zijn soms bruin aan de punt.

Zijn ze nu gewoon al uitgebloeid? Moet ik door blijven gaan met water geven? Kan ik de bollen gewoon in de pot laten zitten tot volgend jaar? Moet ik dan de bladeren en bloemstengels eraf knippen?

Wie o wie weet antwoord op mijn vragen...?

wo, 14/03/2007 - 21:05
Anoniem (anoniem geplaatst)

ja, ze zijn nu al uitgebloeid, snel gaat dat in de woonkamer he?
nu kan je de dode bloemen erafknippen, en hem in de tuin zetten.
volgend jaar lente gaat hij dan weer bloeien in de tuin als het goed is.

daen

wo, 14/03/2007 - 21:33
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ja, jammer genoeg gaat dat heel snel...

Kan ik de bollen niet in de pot laten? Het is een glazen vaas en het is juist zo leuk met gele houtsnippers er door heen :) Moet ik dan nog regelmatig een beetje water geven en misschien nog een beetje mest?

Moet ik de bloemen met stengel en al eraf halen?

wo, 14/03/2007 - 21:50
Anoniem (anoniem geplaatst)

Vocht is uit den boze voor de bollen. Voor het opbergen van de bollen, dient u echter de houtsnippers en de aarde weg te halen. De snippers zijn in elk tuincentrum op kleur verkrijgbaar. Voor nu knipt u de bloemen met de steel eruit, zoals al eerder genoemd. U blijft water geven met wat vloeibaremest. Pas als het loof (bladeren) zijn afgestrorven, knipt u de bladeren weg. U verwijderd de aarde en de snippers en bergt de bollen droog en vorstvrij op.

Plantadvies*Jolande.
https://tinyurl.com/yxj6d9ld

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag