Skimmia die niet bloeit

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 11/08/2006 - 23:41
Anoniem (anoniem geplaatst)

Skimmia die niet bloeit

Mijn 2 skimmiainfo-icon's geven sinds vorig jaar geen bloemen meer. Ze staan in met turf gemengd in de vaste grond. De bladeren zijn niet meer vol groen, eerder bleek gekleurd.
Wat missen deze skimmia's?

za, 12/08/2006 - 21:30
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik vraag me af of er wel wordt bemest, zo niet een keer of drie per jaar is niet onverstandig. En in dit geval denk ik aan een kunstmest met wat extra magnesium.

Groeten Bertram

zo, 13/08/2006 - 16:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bedankt voor de tip.
Nog een vraag. Aan welke meststof moet ik denken, waar zit extra magnesium in?
Zelf geef ik 1x per jaar een goede laag compost en kippemestkorrel. Kalk laat ik bij deze planten achterwege.

ma, 14/08/2006 - 00:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

Er zijn veel verschillende merken bemesting bij tuincentra's.

Bitterzoet is bijvoorbeeld een optie, maar het belangrijkste is dat je goed op het etiket kijkt naar de samenstelling van de bemestng in dit geval is het magnesium gehalte belangrijk (mg0).

Geef voor het te koud wordt nog een grote gift bemesting, zeker als de planten in potten staan is het noodzaak drie maal per jaar te bemesten.

Als je de planten water geeft is regenwater het best,leidingwater bevat vaak teveel kalk wat dan ook niet goed is voor de plant.

Succes

di, 15/08/2006 - 00:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beste Bertram

Bedankt voor de adviesen. Vanmiddag heb ik voeding gekocht,
speciaal voor coniferen en skimmiainfo-icon's, en vanavond een grote portie gegeven. Het zal nu vast wel lukken.

groeten
Margareth

Onderwerp gesloten