te grote euonymus valt om

12 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 28/03/2007 - 20:14
peter42

te grote euonymus valt om

Hallo, ik heb een vraag. Ik heb een euonymusinfo-icon struik, en die
wordt zo groot dat ie gewoon onder z'n eigen gewicht omvalt.
Ik heb een paar jaar geleden al wat stokken geplaatst om de takken te ondersteunen, maar ook die helpen niet meer, en de
vraag is dan ook of ik er nu een stuk van af kan snoeien?

te grote euonymus valt om
wo, 28/03/2007 - 20:27
Anoniem (anoniem geplaatst)

Persoonlijk vind ik dergelijke Euonymusinfo-icon een kitchplant, sorry dat ik het mss wat cru zeg maar dat is nu eenmaal mijn bescheiden mening, en hopelijk wordt er nu geen discussie hieromtrent losgeketend...

Ik zou hem verwijderen en een mooie heester in de plaats zetten, op termijn blijft hij toch bezwijken onder zijn eigen gewicht, ook al snoei je hem nu wat terug...

Tom

wo, 28/03/2007 - 22:18
peter42

Alsof het iemand ook maar ene rotte moer kan schelen
wat jij er van vindt.
Als je geen antwoord op mijn vraag weet, antwoord dan gewoon niet, want op dit soort nutteloos geneuzel zit hier geen hond te wachten.
Jij doet je eigen tuin, ik de mijne, en ga ik je toch ook niet
vertellen dat ik jou tuin niks vindt en dat je iets anders moet planten?

wo, 28/03/2007 - 22:48
alloo

grove taal vind ik groetjes alloo

wo, 28/03/2007 - 23:12
tuinprins

Gewoon flink terugknippen. Dit soort Euonymussen zijn heel gemakkelijke tuinplanten en kunnen tegen een stootje. Geef de plant na het snoeien wel wat organische mest en let er op dat het nieuwe schot geen last krijgt van luizen etc.

[en de volgende keer graag beschaafd reageren op kritische opmerkingen]

Gegroet, de tuinprins.

wo, 28/03/2007 - 23:25
peter42

@ tuinprins

Bedankt voor je tip.

Verder even over mijn reactie.

Als je nou bv. een foto van een palmboom plaatst
met de vraag wat je moet doen om hem vorstvrij te houden,
zit je toch ook niet te wachten

do, 29/03/2007 - 00:30
Anoniem (anoniem geplaatst)

Deze struiken snoei ik zelfs terug tot bollen. Diep terug snoeien is dus mogelijk.

Plantadvies*Jolande

do, 29/03/2007 - 00:40
peter42

thanks Jolande.

do, 29/03/2007 - 10:15
Anoniem (anoniem geplaatst)

Blijf eens rustig aub, je weet goed genoeg wat ik met mijn eerste reactie bedoelde.

De tweede alinea zegt wat je eventueel kan doen, terugknippen (=advies). En het is 100% normaal dat smaken verschillen, het zou jammer zijn mocht iedereen dezelfde smaak hebben.

mvg

Tom

do, 29/03/2007 - 11:57
Anoniem (anoniem geplaatst)

Tr: "sorry dat ik het mss wat cru zeg maar dat is nu eenmaal mijn bescheiden mening."
Moet toch kunnen, helemaal als je van te voren al je excuus maakt.

do, 29/03/2007 - 15:10
Anoniem (anoniem geplaatst)

Inderdaad ''anoniem'', zo redeneerde ik ook...

Tom

wo, 04/04/2007 - 22:11
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb een euonymusinfo-icon struik die ik niet in takken heb laten uitgroeien en nu 1,5mtr in het vierkant is en zo'n 3 meter hoog. Hij is zelfs met ons mee verhuisd van kleigrond naar zandgrond. Flink snoeien is geen enkel probleem. Een bal van de kinderen sloeg eens een flinke hap uit de struik. met een jaar was het weer dicht begroeid.
Van de stekken heb ik een haag van 2 meter hoog en 4cm breed. Uitlopers al gesnoeid toen de struikjes klein waren. Nu lekker dik pak groen en geel. Mooier en zachter dan liguster als haag en ook in de winter mooi van kleur.
Als ze uitgroeien (in voorjaar en najaar) veel water geven

Een euonymus struik fan. Goede keuze om die in je tuin te houden.

Onderwerp gesloten