vlinderstruik

11 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 08/08/2006 - 15:23
10959

vlinderstruik

hallo,

ik vind dat deze vlinderstruik nogal vreemd groeit. gaat dat normaal gesproken niet wat regelmatiger / symetrischer. (dus de takken recht omhoog ipv via allerlei kronkelingen). kan ik de struik zo knippen dat hij alsnog recht groeit?

vlinderstruik
di, 08/08/2006 - 15:54
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hmmm vreemd,hij is ook erg kaal.

di, 08/08/2006 - 17:52
Anoniem (anoniem geplaatst)

ja, dit is de onderkant.

di, 08/08/2006 - 20:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Als dit een Buddleia moet zijn, dan is er iets niet in orde. Het is een snelle groeier met rechte takken en veel zijtakjes.
Hij vraagt voedzame losse grond.
Ik vond in het voorjaar een zaailing in mijn tuin van zo'n 15 cm hoog en dat is nu een tak met zijtakken vol in het blad van zeker een meter hoog.
Ik denk dat uw plant ziek is; en wat de oorzaak is dat valt moeilijk te zeggen.

di, 08/08/2006 - 23:54
Anoniem (anoniem geplaatst)

In het voorjaar, maart, moet je hem in iedergeval terug snoeien.
(als hij dat haalt)

Jurgen

wo, 09/08/2006 - 01:23
Anoniem (anoniem geplaatst)

Uw struik ziet er uit, alsof ie net verplant is. Ik zou hem vroeg in het voorjaar flink terugsnoeien; daarna zal de struik weer goede scheuten maken.

wo, 09/08/2006 - 01:26
Anoniem (anoniem geplaatst)

nou rechte takken... ik moet zeggen bij mij groeien ze ook zo kronkelig hoor geen probleem.
Verder idd er zijn van wat meer boven in de struik die recht omhoog groeien maar ook takken die gaan krom groeien.

En ik heb er ondertussen 13 staan en merk dat er verschillende zijn die een eigen groeiwijze hebben.

De witte en de lila of roze hoe je het noemen wilt groeien bij mij ook best recht omhoog

Maar de meer donkerdere tinten (paars) groeien ook zo kronkelig.

Er is ook nog een soort dat is de (ik meen) alternofolia die heeft kleinere bladeren en kleinere bloemen en ziet er wat bossiger uit (persoonlijk vind ik die ook minder mooi)

Met vriendelijke groet,
Nadezja

wo, 09/08/2006 - 08:39
Anoniem (anoniem geplaatst)

Buddlejainfo-icon alternifolia is een heel andere struik, die bloeit op voorjarig hout. Wordt dus niet in het voorjaar gesnoeid, maar na de bloei. Wel een heel fraaie heester!

wo, 09/08/2006 - 10:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

bedankt voor de vele reacties. snoeien in het voorjaar als ie het haalt. ik ga dat doen. kan dat op 10cm van de grond? (dan heb ik alle hoeken er wel weer uitgeknipt).

wo, 09/08/2006 - 18:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

Laat 2 tot 3 ogen op elke tak staan.

do, 10/08/2006 - 00:00
Anoniem (anoniem geplaatst)

Lijkt erop dat er zo'n 20 cm. teveel grond bovenop gegooid is.

Beter is het het stammetje vrij te houden, i.v.m. opnemen warmte.

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag