welke klimroos geeft lang bloemen?

9 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 09/07/2006 - 17:14
mees

welke klimroos geeft lang bloemen?

Ik wil een klimroos gaan planten.

Mijn ouders hebben een mooie rozenstruik staan maar die geeft maar heel kort heel veel rozen. Is er een soort die wat langer blijft bloeien tijdens de zomer?

Alvast bedankt. Tips voor rozensoorten zijn natuurlijk welkom!

zo, 09/07/2006 - 23:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

de new dawn is zo'n roos

ma, 10/07/2006 - 01:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

New Dawn, weet het niet, mijne heeft juist gebloeid, en dan is het meestal gedaan voor de zomer, misschien nog enkele roosjes in augustus.
Je zal 2 of 3 soorten door elkaar moeten zetten.

ma, 10/07/2006 - 15:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

de new dawn kan de hele zomer doorbloeien als je consequent de uitgebloeide bloemen er uit haalt.

ma, 10/07/2006 - 21:14
Anoniem (anoniem geplaatst)

alle informatie welke roos wat is en hoe is staat erbij geschreven .....welke sterk is welke niet...noem maar op..... https://tinyurl.com/yxc49s9j

Groet Monique

ma, 10/07/2006 - 21:39
Anoniem (anoniem geplaatst)

mijn klim rozen bloeien inderdaad tot oktober allemaal.

de margret miller is een lage roos tot 1 m
de auckland metro bloeit ook lang door
dit zijn twee witte rozen

dan de duftwolke is een mooie rode roos begint in mei te bloeien tot oktober. m

maar je moet inderdaad de dode rozen eruit knippen dan blijven ze allemaal bloeien.

gr
roos

ma, 10/07/2006 - 21:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

Denk er ook aan om na de eerste bloei nog een keer te bemesten

ma, 10/07/2006 - 22:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

ik heb een 20 verschillende staan en voor mij is bantry bay de beste.goede herbloei,gezond, en goed te leiden.abraham darby
is ook een prima roos met dezelfde goede eigenschappen en bovendien ruikt ze heerlijk.eigenlijk word ze verkocht als engelse roos maar ze is heel goed als klimmer te gebruiken.

wo, 12/07/2006 - 00:36
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb ergens gelezen dat je New Dawn niet tegen een zuidmuur moet zetten. De bloemen bloeien dan maar kort.
Ik ben 't helemaal eens met dat advies. Mijn New D. bloeit rijk, maar de bloemen vallen gauw uit. Trouwens, Jeppe hierboven is deskundig. Kijk maar eens 'n paar bladzijden terug naar de topic "Geniet mee"

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag