Aardbeienplaag??!

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 03/08/2003 - 19:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

Aardbeienplaag??!

Hoi!

Ik heb een probleem... De afgelopen 2 maanden heb ik elke dag ongeveer 2 schaaltjes aardbeien kunnen oogsten. Nu is dat niet meer het geval. De aardbeien zitten vol met bloesem en onrijpe aardbeien, maar zodra ze beginnen te rijpen worden ze gelig/bruin. Ze zijn niet rot ofzo, mar het is geen mooi glanzend rood aardbeitje meer. Dit, in tegenstelling tot voorheen. Ik heb al getracht te snoeien, extra mest maar tot op heden heeft niets geholpen.

Lijden mn plantjes stiekem aan aardbei-moeheid?!
Help, iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Melek

za, 06/09/2003 - 23:51
Anoniem (anoniem geplaatst)

Dat heb ik ook met mijn aardbeien, ik denk dat het komt omdat het aan het eind van het seizoen is. De aarbeien hebben bij mij tenminste twee keer gebloeid, en na deze 2e keer is het gewoon minder geworden.

ma, 31/05/2004 - 00:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

eerst maken dat de plantjes niet te dicht opeen staan,iedere jaar maken dat ze op tijd bemest worden vragen een rijkelijke voedingsbodem aardbeien,niet overdrijven met water te veel is nooit genoeg anders gaan die rotten,iedere jaar hebt ge moederplanten die kleintjes via uitlopers voortbrengen deze moeten eerst wat sterk staan voor je deze van de uitloper verwijderd en terug op een andere plaats planten word terug later ook een moederp^lant ik ben begonnen met 10 planten en iedere jaar komen er weer bij,heb er zelfs al moeten weggeven omdat ik er teveel hier had,mijn aardbeien is een soort waar ik er ene van pluk op diezelfde plaats komt er nog es een aardbei terug en zeer zoet van smaak kan je zo opeten zonder toevoeging van suikers nadine

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag