Lampenpoetser snoeien.

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 11/05/2007 - 14:14
Anoniem (anoniem geplaatst)

Lampenpoetser snoeien.

Hallo allemaal,

Ik heb ergens in dit forum gelezen hoe je een lampenpoetser moet snoeien, de ene zegt snoeien na de bloei tot waar de eerste bloeiers waren en de andere zegt Snoei de uitgebloeide stengels voor een deel terug en de plant gaat zo weer bloeien. Sorry maar ik weet nu nogsteeds niet waar ik mijn schaar moet inzetten. Ik heb een afbeelding toegevoegd met vier mogelijkheden om te knippen, kan iemand doormiddel van de nummers aanwijze waar ik het best knip.

Alvast bedankt.

Lampenpoetser snoeien.
vr, 11/05/2007 - 15:03
Anoniem (anoniem geplaatst)

Waarom snoeien? De plant ziet er mooi compact uit. Vaak groeit de stengel door en bloeit volgend jaar weer door. Als je hem wilt snoeien, dan maar bij 1.

vr, 11/05/2007 - 19:13
hanninkj

Door te snoeien zal hij weer gaan bloeien is mijn ervaring, hierdoor heb je 2 x bloemen in het jaar. Wel goed mesten om de plant in conditie te houden. Snoeien doe ik altijd op 2 voor betere vertakking en vorm.

zo, 13/05/2007 - 22:52
anopoeld

Wel bemesten maar liefst geen fosfoor.
de plant gebruikt in de zomer wel veel water als deze die krijgt heb je minder kans dat je blad verdrogingen, wat ik op deze foto zie.
je moet de plant wel in een vorm houden.lange takken die naar buiten staan gedeeltelijk er af en soms het laatst gedeelte voor de zaad dozen bij de splitsing er af.maar laat voldoende toppen zitten voor een tweede bloei.
Jan

za, 19/05/2007 - 21:59
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Jan,

Welke meststof kan ik dan best geven als er geen fosfoor in mag zitten?

za, 19/05/2007 - 23:38
hanninkj

Een meststof van Peters die hiervoor bruikbaar is 12:0:43(N:P:K).

za, 02/06/2007 - 22:50
chrisis

hoi!
niet echt een antwoord op je vraag, maar meer vervolgvraag naar het onderhoud van de lampenpoetser...

kan de plant in volle grond? (is hij dus winterhard?) en zou de plant ook in de schaduw kunnen bloeien?

gr chris

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag