snoeien blauwe regen

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 10/04/2007 - 23:59
bergervoet

snoeien blauwe regen

Ik heb een hele oude blauwe regen staan die nu zo groot is en zo is gegroeid dat hij eigenlijk weg moet. Maar zou het mogelijk zijn deze a te zaken op een meter hoog en is er dan kans dat hij weer uitloopt? De stam aan de onderkant is ongeveer 15 cm dik dus het is een flinke struik. Graag reactie of het mogelijk is om zo fors te snoeien.

wo, 11/04/2007 - 10:41
Anoniem (anoniem geplaatst)

Blauwe regen (Wisteriainfo-icon) kun je op ongeveer elke wijze mishandelen en toch komt hij weer terug. Ik zou wel even wachten tot na de bloei want als je nu snoeit ben je de bloemen ook kwijt.

Leidt de nieuwe uitlopers in de vorm die je wilt hebben en snoei daarna minstens 2-4x per jaar (het laatst na het vallen van het blad) de overige uitlopers weg. Op de snoeiplaatsen ontstaan kleine takjes met 's winters dikkere knoppen: dat worden de bloemtrossen.

Ruud

wo, 11/04/2007 - 12:00
MiB

Dergelijke oude Wisteriainfo-icon's zijn erg kostbaar.... voor je hem sloopt zou ik daar eens even naar kijken....

Kun je hem beter verkopen en opnieuw beginnen met een jonge plant hou je waarschijnlijk nog veel geld over ook! En deze is in het gewenste model te leiden....

Tis maar een suggestie.

Groetjes Miranda

wo, 11/04/2007 - 14:06
bergervoet

Dat zou natuurlijk nog mooier zijn verkopen maar hoe zou ik dat aan moeten pakken?

wo, 11/04/2007 - 15:50
MiB

Heb er afgelopen weekend gezien bij La Serra, daar hing een aardig prijskaartje aan!

Ik zou zo'n groothandel of tuincentrum bellen en informeren of ze interesse hebben. Je kunt hem ook met foto op Marktplaats zetten... en kijken wat ze bieden. Als het bedrag je niet aanstaat hoef je het niet te doen! (of en dat wordt veel gedaan je manipuleert de prijs zelf tot een aanvaardbaar niveau)

Succes

Miranda

ps ben ondertussen wel nieuwsgierig geworden naar deze reus...

wo, 11/04/2007 - 17:19
bergervoet

Ik heb nog een foto van vorig jaar en dat is nog maar de helft van de plant naar de andere kant zijn nog een keer zoveel bloemen

snoeien blauwe regen
wo, 11/04/2007 - 18:45
Anoniem (anoniem geplaatst)

Een Wisteriainfo-icon van die leeftijd is niet fatsoenlijk te verplanten.
Dus ook niet te verkopen.

za, 30/06/2007 - 16:21
Anoniem (anoniem geplaatst)

alles is te verkopen heb vorig jaar een buxusinfo-icon ver kocht van 2.5 meter hoog en breed is gerooid met een kraan en vervoerd met een vrachtwagen
dus je kunt het altijd proberen

ma, 05/11/2007 - 21:36
Anoniem (anoniem geplaatst)

zo prachtig boom is geworden!proficiat en een vraag: hoe heb u dat gekregen?ik heb struik van 2 jaar oud en ik wacht ongeduldig.

wo, 07/11/2007 - 14:34
bergervoet

7 jaar geleden kwamen we op het adres wonen waar deze struik dus stond. Eijgenlijk heb ik er nooit iets aan gedaan. Een paar keer per jaar snoeien en dan vooral de lange takken die er aan zaten. Deze struik bloeide soms 2x per jaar dat was wel bijzonder.

Onderwerp gesloten