Wanneer of uberhaupt hibiscus snoeien?

13 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 13/09/2006 - 01:38
Nootje

Wanneer of uberhaupt hibiscus snoeien?

Had in het voorjaar een hibiscusinfo-icon gekocht. In grote pot op halfzonnige plek gezet. Duurde eindeloos voordat hij ging bloeien en pas 3 weken geleden de eerste bloemen. Hij bloeit nu nog steeds, maar krijgt al wel geel blad.

Maar is de hibiscus een plant die je na de bloei moet terugsnoeien en zo ja; hoe?

Bedankt!

wo, 13/09/2006 - 20:04
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoef je niet te snoeien.
Bloeit altijd laat.

wo, 13/09/2006 - 21:39
plantadvies

Zet de struik op een plaats die zonnig en beschut is. Het liefst een aantal uren in de ochtend of de middagzon. Dan verleppen de bloemen minder snel, groeit hij harder en de bladeren blijven dan mooi en worden niet geel. Zet de Hibiscusinfo-icon op een humusrijke en goed doorlatende bodem.Tijdens de groei zorgt men voor mest met kalium erin. Dat wil de Hibiscus wel eens te kort komen. Snoei is niet noodzakelijk, maar bij geringe bloei snoeit je enkele takken op verschillende plaatsen terug. Dit doet je in het voorjaar na de vorst. De enkelbloemige Hibiscus is wat beter bestand tegen de vorst en wat sterker dan de dubbelbloemige Hibiscus.

Succes Plantadvies.
https://tinyurl.com/yxj6d9ld

Wanneer of uberhaupt hibiscus snoeien?
do, 14/09/2006 - 02:09
Anoniem (anoniem geplaatst)

Je blijft reclame maken voor je website, he!

vr, 15/09/2006 - 19:34
Nootje

Bedankt zover, maar het is dus normaal dat de hibiscusinfo-icon (nu) zijn blad verliest? Ik laat hem gewoon staat waar ie staat en zal niet snoeien.

vr, 15/09/2006 - 23:53
Anoniem (anoniem geplaatst)

Inderdaad laten staan en er niets aan doen.

za, 16/09/2006 - 12:03
Anoniem (anoniem geplaatst)

Wat doen als je Hibiscusinfo-icon zo hoog is (3-4 m), en je hem eens duchtig wil terugsnoeien zonder de hele plant terug te zetten? Het is er eentje met verschillende stammetjes (struikvorm).

do, 21/09/2006 - 00:04
Anoniem (anoniem geplaatst)

Als hij 3 tot 4 meter is, wordt hij nauwelijks hoger.

do, 21/09/2006 - 21:23
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik snoei mijn hibiscusinfo-icon ieder jaar flink en ieder jaar zit hij vol met bloemen.

zo, 24/09/2006 - 20:57
Anoniem (anoniem geplaatst)

Na de bloei, zijn er op de plaats van de bloemen, harde bollen gekomen. Ik neem aan, zaaddozen. Moet ik die laten zitten of verwijderen? Heeft dit conseqenties voor de volgende bloei?

zo, 24/09/2006 - 21:13
Anoniem (anoniem geplaatst)

Je mag ze weg halen, je mag ze laten zitten.
Het maakt niet uit.

za, 21/10/2006 - 18:37
Anoniem (anoniem geplaatst)

Weet iemand of je iets met die zaaddozen kunt doen, eventueel voor de kweek van nieuwe planten... en hoe?

vr, 19/01/2007 - 23:14
Anoniem (anoniem geplaatst)

In die zaaddozen zit goed zaat laat het een paar wekjes drogen en dan zal ik ze rond januari (nu) of feberuari zaaien. Wekt bij mij perfect. Kiemduur 3 weken en wel warm wegzetten ongeveer 18 tot 22 graden.

Groetjes

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag