Nu gras zaaien nutteloos ?

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 18/11/2006 - 10:24
Anoniem (anoniem geplaatst)

Nu gras zaaien nutteloos ?

Omdat in mijn kippenren geen sprietje groen meer te vinden is, heb ik een stuk afgesloten om er gras op te zaaien.

Heeft het zin om nu gras te zaaien en zo in het voorjaar vlugger resultaat te hebben of ga ik nutteloos werk doen omdat het graszaad kapot gaat ?

Als het nu niet meer kan, vanaf wanneer dan wel ? (liefst zo vroeg mogelijk)

Alvast bedankt voor het advies.

za, 18/11/2006 - 13:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

Spit het eerst om, dan kan je zaaien zolang de grond niet bevroren is.

ma, 20/11/2006 - 09:49
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hartelijk dank !

di, 21/11/2006 - 08:08
Anoniem (anoniem geplaatst)

ik zou nu niet meer zaaien.
het weer is te nat en te koud graszaad heeft echt zon nodig
wil het goed ontkiemen . de beste tijd is volgens mij mei

di, 21/11/2006 - 18:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

Anoniem, ik ben het zeer beslist niet met je eens.
Gras kan je 12 maanden per jaar zaaien, maar de beste tijd is rond September.

di, 21/11/2006 - 22:14
tuinprins

Mijn vader (boer in ruste) zegt dat september de beste tijd is om gras te zaaien. Gras kun je inderdaad het hele jaar zaaien maar ik bet***el of je goede resultaten boekt als je het in de winter gaat zaaien. Door de lage temperaturen zal het gras er lang over doen om te ontkiemen. Bovendien kan een teveel aan neerslag ertoe leiden dat het graszaad niet ontkiemt.

Mijn advies: wacht tot het voorjaar als de temperatuur weer boven de 15 graden komt.

Gegroet, de tuinprins.

do, 23/11/2006 - 08:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

De vraagsteller had het over zaaien van gras 'in een kippenren', wat toch een verschil maakt want met dat jong gras zullen de kippen volgend jaar vlug klaar zijn, wortel en al... Als er gras gestaan heeft is het beter om gewoon een stuk af te spannen tot er weer wat groen staat, dan de grond om te spitten.

En uiteraard heeft het nu eind november toch geen zin, gras zaaien gebeurt voor of na de winter...

do, 23/11/2006 - 10:07
Anoniem (anoniem geplaatst)

ben het hier wel mee eens
als je het graszaait in je kippenren en het komt op na een tijdje hou je er niet meer van over , ik heb zelf ook kippen . maar heb gewoon zand in me ren deze is trouwens afgedekt .

kippen laten niet veel heel van gras zwijgend van jong gras

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag