Tuinidee????

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 31/07/2006 - 17:24
Keesoz

Tuinidee????

Hallo
Iemand leuk idee voor mijn toekomstige tuin

Ben voor (bijna) alles wel in qua inrichting

Groet Kees

Tuinidee????
ma, 31/07/2006 - 23:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

oowwja zeker wel....

een echte vlindertuin....je hebt nagenoeg het gehele jaar iets te bloeien in je tuin.... je bent dan niet alleen bezig met het tuinieren... maar je geniet ook van dingen zoals vrolijke fladderaars in je tuin.... één zorg voor nectarplanten waar vlinders hun nectar uit kunnen halen... twee zorg voor waardplanten... waar vlinders hun eitjes op af kunnen zetten waar de rupsen hun voedsel deel van af kunnen eten....
verder kun je het hele proces volgen... de paring van vlinders... de eiafzetting...de rupsen die eten ... de verpopping van de rups en het uitkomen van de vlinder... genieten van het oppompen van de vleugels en hem of haar zien wegfladderen.... en dat allemaal tussen rijkbloeiende bloemen als je lekker aan het ontbijt zit of aan de koffie of thee.....
Sommige mensen zweren dat rupsen een plaag is...maar ik denk eerder dat dit is voortgekomen vanwege de boeren...die het idd als een plaag ervaren...verder zijn die beestjes niet schadelijk voor planten... ze gaan er niet minder om bloeien...ze eten wat blaadjes weg..maar deze blaadjes groeien heel snel weer aan...

met vriendelijke groet,
Nadezja

di, 01/08/2006 - 00:35
Anoniem (anoniem geplaatst)

Mailtje sturen naar plantadviesathotmail [dot] com en ik maak gratis via de e-mail een ruwe schets.

di, 01/08/2006 - 17:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Kees,

Zomaar een schets is snel gemaakt, zoveel mensen zoveel ideeën. Maar......
Veel onderhoud of weinig onderhoud-wil je een gazon (wat natuurlijk gemaaid moet worden)-heb je interesse in een vijver(bij kleine kinderen raad ik dat altijd af)-hoe is de ligging van de tuin t.o.v. de zon- etc. etc. ? Er zijn veel vragen waar je eerst een antwoord op moet vinden voordat je start met de aanleg.
Het wordt jouw tuin, dus de tuin moet naar jouw zin zijn. Het zou jammer zijn als je na enige tijd de zaak moet gaan veranderen omdat het niet bevalt.

Als je geïnteresseerd bent kan ik je helpen.

Met vriendelijke groeten,

Un Giardino Personale
Dick van Dooijeweert

Internet: https://tinyurl.com/y345rczc

di, 01/08/2006 - 20:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

onder de link bedrijven (naast forum) zijn nog veel meer aanbieders die gaan over tuinadvies allen willen ze met veel plezier een gratis geschetste tekening leveren. :).
daarna het liefst uw tuin aanleggen maar dan voor geld.

Het is inderdaad heel belangrijk door eerst je eigen wensen eens op te schrijven.
Wat wil ik graag in de tuin zien.
en waar wil ik deze dingen het liefst zien.
kan ik dit ook deze dingen ook zien op die plek vanwege de ligging van de tuin zo ook met de stand van de zon.

welk soort grond ligt er op de bodem is ook heel belangrijk.

dan heb je al een begin voor jezelf.
In de bibliotheek liggen veel boekjes die je eens kunt inzien met ideeen. uiteraard zijn er ook boekjes aan te schaffen. Er zijn erbij die niet eens zo duur zijn. En als je een idee hebt van welk soort/type tuin je zelf graag wilt zijn er ook boekjes te krijgen. maar ook op internet is veel af te halen.

Toets bijv. eens in op google tuinen of rozentuin of vijvertuin of botanische tuin of bloementuin ga zo door vervolgens klik je op "afbeeldingen" dan verschijnen er zovele foto's waarvan je veelal dingen kunt uithalen wat je leuk vind.

met vriendelijke groet,
anja

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag