woekeraar

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 31/08/2006 - 16:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

woekeraar

Mijne Dames, heren,

Ik heb in mijn tuin en in het bizonder in mijn grasveld een woekeraar zitten, die
lijkt op kleine klaver, maar is rood-bruin en geeft nu kleine gele bloemetjes.

Hoe en -liever-waarmee verwijder ik deze "woekeraar" want hij komt door mijn hele
tuin voor, ook in de zwarte grond en is bijna niet uit te roeien.

Gaarne uw advies en bijvoorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Dhr.A.Moret

amoretathome [dot] nl

do, 31/08/2006 - 17:11
Anoniem (anoniem geplaatst)

Jammer dat je van deze "woekeraar" geen foto kon meesturen maar misschien kan je hem identificeren via het internet.In deze tijd van het jaar zijn "woekeraars" het actiefst.
Ik moet je wel zeggen dat ik met derdelijke plantensoorten geen al te goeie ervaringen heb en dat ze meestal alleen maar met selectieve onkruidbestrijders uit te roeien zijn en dan nog....
Vaak moet je dan de voorziene behandeling nog enkele keren herhalen vooraleer het definitief weg is.Aan de hand van beelden op het internet of bijvoorbeeld google-woekerplanten kan je ze misschien herkennen.Opletten dat je niet "woekeraar" intikt want dan zou je wel eens bij -politici-
kunnen terechtkomen en die kun je helemaal niet uitroeien
Veel succes

do, 31/08/2006 - 17:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

Een springklavertje, Oxalisinfo-icon corniculata. Met wegspringend zaad een van de meest lastige onkruiden. Uitrukken helpt meestal niet, want de wortel breekt af en groeit weer aan. Mogeijk helpt een selectief onkruidbestrijdingsmiddel tegen klaverzuring.

ma, 11/09/2006 - 16:46
Anoniem (anoniem geplaatst)

vorig jaar in dit huis komen wonen en ik vond die klavertjes zo schattig. Er stonden een stuk of 5 polletjes in de voortuin.

Dit jaar heb ik echter een rood-bruin klavertjesvoortuin. Wist ik veel! En bij het uitrekken van dit 'gezellige' plantje gisteren kreeg ik de volle laag met zaadjes, o.a. in mijn oog. Staat niet cool in je voortuintje al huppelend met beide ogen dicht.... dus suc6 ermee! Ik blijf maar eruit trekken..... Had ik ze maar niet moeten laten staan....

ma, 11/09/2006 - 17:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

Het ergste is nog, dat dit onkruid soms als sierplant in hangpotten verkocht wordt in de tuincentra! Het wachten is nu nog slechts op de brandnetel als snijbloem.

ma, 11/09/2006 - 18:27
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ach ja, die verkopen ook rusting bont Zevenblad als bodembedekker...

Ruud

Onderwerp gesloten