Over een sagopalm

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 13/07/2006 - 22:01
Anoniem (anoniem geplaatst)

Over een sagopalm

Hoi

Ik heb thuis een sagopalm of een cycaspalm staan.
Die heb ik vorig jaar gekocht,de bladeren zijn geel gaan worden die heb ik ervan af geknipt.
nu heb ik al een jaar een kale plant.
Nu mijn vraag komen ernog niewe bladeren eraan of is ie dood

Alvast bedankt

vr, 14/07/2006 - 02:05
Anoniem (anoniem geplaatst)

Dat is moeilijk te zien zo; toch kan ie een tijdje zonder blad overleven.
Zet hem op een warme plek en wacht nog even af. Succes!

vr, 14/07/2006 - 14:53
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bedankt ik zal het doen

vr, 14/07/2006 - 17:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo,
als de plant al een jaar niet meer veranderd zou ik toch voorzichtig de wortel bekijken; deze planten zijn nogal gevoelig voor wortelrot en dan mag je het vergeten; als de wortel nog intact is voorzichtig heroppotten in zeer doorlaatbare voedingsbodem (zie samenwerkingsbladen Cycas revoluta) met wat traagwerkende meststof erbij en zeer matig vochtig houden, liefst buiten.
Bijgevoegde foto is een familielid van de Cycas revoluta die ik vorige winter volledig kaal geknipt heb (te koud overwinterd en geplaagd door wolluis) waarbij je de nieuw bladeren reeds ziet. Een recentere foto staat op het exotenforum onder rubriek " welke palm is dit"
Veel succes,
Paul

Over een sagopalm
vr, 14/07/2006 - 19:54
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik zal er naar kijken
Bedankt over de tips

ma, 17/07/2006 - 00:11
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Paul

De wortels zijn niet rot maar er zitten wel bruinen takjes op aan de hoofd van de plant maar dat zat er vorig jaar ook al.

bedankt

Phil

zo, 10/12/2006 - 13:58
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo,

Wij genieten ook reeds gedurende een jaar van een mooie sagopalm, maar hebben nu sinds een 2-tal weken een gelijkaardig probleem, de bladeren zijn stuk voor stuk geel aan het worden, ik heb de indruk dat het probleem begonnen is toen ik de pot aangevuld heb met potgrond? Wat kan ik nu best eerst doen, heb ondertussen al een kleine hoeveelheid meststoffen gegeven, maar nog geen resultaat, ook heb ik de wortels bekeken, maar omdat ik nog niet beschik over ervaren groene vingers, zou ik ook graag willen weten hoe ik kan zien of de wortels nog in orde zijn?

Alvast bedankt voor de raad,

za, 10/02/2007 - 00:23
hoijonf

gewoon afknippen en dan effe wachten

Onderwerp gesloten