verzorging iep

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 10/08/2006 - 23:51
Yoko

verzorging iep

ik heb een iep (ook ulmusinfo-icon of olm genoemd) van ongeveer 25 jaar oud. Hij verliest in de winter zijn bladeren niet. Ik laat hem nochtans de eerste vorst in de tuin doormaken alhoewel hij volgens de verkoper tijdens de winter niet buiten mag staan. Ik overwinter hem in de tuinkamer op een temperatuur van ongeveer 10°. Ik heb niet de indruk dat de plant eronder lijdt. Hij staat er stralend bij en ik snoei hem 2 x per jaar. Toch ben ik bang dat hij teveel energie verbruikt door telkens nieuwe balderen te maken terwijl de oude groene blaadjes er nog aan hangen. Als de nieuwe blaadjes er zijn dan vallen er wel een hele hoop oude af, maar kaal staat hij nooit. Ik zet hem tijdens de winter vaak buiten als er geen vorst is om hem maar fris genoeg te houden. Overvloedig meststoffen krijgt hij ook niet. Zo een keer of 4/5 per zomerseizoen. Wie kan me vertellen of dit een goede behandeling is en of ik hem langer aan lagere temperaturen moet laten buiten staan.

vr, 11/08/2006 - 14:25
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo,
ik heb ook een Iep en bij mij staat ie swinters ook nooit helemaal kaal. Ik bescherm hem wel tegen vorst maar dat moet je bij elke bonsai wel doen denk ik met dat klein potje. Je moet de nieuwe groei voortdurend terugsnoeien tot op het tweede blad.
groeties superinnie

vr, 11/08/2006 - 18:08
Anoniem (anoniem geplaatst)

https://tinyurl.com/y2xncwft

Hier vind je veel info over de ulmusinfo-icon. Ik laat mijn ulmus buiten staan maar bescherm hem wel tegen vorst. Normaal laat hij dan bijna al zijn blaadjes los. Maar het is zo er bij de nieuwe groei nog oude blaadjes kunnen aanhangen.

Onderwerp gesloten