Gele bladeren Yucca

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 29/07/2003 - 15:25
Anoniem (anoniem geplaatst)

Gele bladeren Yucca

Ha,

Na drie weken geleden een yuccainfo-icon te hebben gekocht worden de bladeren van onder uit al geel en gaan hangen. Wie kan mij zeggen wat te doen.
Hij staat een meter van het raam, er staat nooit felle zon op en krijgt een keer in de week water.

Alvast bedankt!
Arnout

di, 29/07/2003 - 17:49
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo,
Een yuccainfo-icon kan wel volle zon verdragen hoor. Krijgt hij wel voldoende zon? Een meter van een zuidelijk of westelijk raam is OK, maar een meter van een raam op het noorden of oosten is waarschijnlijk te donker.
Het is echter wel normaal dat de onderste bladeren afsterven. Meestal is dit blad per blad, maar door de nieuwe condities kan dat nu misschien wat sneller gaan.
Pieter

di, 29/07/2003 - 18:45
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bedankt Pieter voor de reactie,

Aangezien ik maar 1 raam heb ben ik gedwongen om hem daar te laten staan. De verkoopster zei overigens dat hij beter niet niet in de felle zon kon staan.
Betekent het overigens dat de yuccainfo-icon de winter niet goed door kan komen, met betrekking tot een minimum aan daglicht?

Arnout

di, 29/07/2003 - 23:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

Neen, tijdens de winter is dit meestal geen echt probleem, aangezien de meeste succulenten dan in rust zijn. Je mag hem uiteraard niet direct van een donkere plaats naar de volle zon zetten. Maar na een periode van acclimatisatie zou dit geen kwaad kunnen. In habitat groeien ze immers ook in de volle zon (zie foto: Yuccainfo-icon brevifolia)
https://tinyurl.com/y2qfl6fs
Pieter

wo, 30/07/2003 - 22:45
Anoniem (anoniem geplaatst)

Nogmaals bedankt!

Onderwerp gesloten