ziek

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 28/09/2006 - 19:27
mamiere

ziek

Kan ik iets doen aan die bruine vlekken? Er staan 2 kleine cactusjes op , mag ik die er af halen , ze hebben geen wortels,moet ik ze dan wat laten drogen en dan in aarde zetten? Die bruine vlekken voelen zacht aan , is dit besmettelijk voor de andere cactussen? Hartelijk dank, mamiere

ziek
do, 28/09/2006 - 19:28
mamiere

2e foto

ziek
do, 28/09/2006 - 23:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

snel uit de grond halen en nog trachten de meubels te redden. Haal die kleintjes er maar direct af anders ben je ze waarschijnlijk ook kwijt. Ik vermoed, maar ik hoop dat ik het mis voor heb, dat de plant binnen in helemaal rot is en hopelijk is het rot al niet via de centrale vaatbundels doorgedrongen in de scheutjes ..

Om de grote plant moeglijk te redden moet je nagaan hoever het rot doorgedrongen is van onderen af .. je zal moeten nagaan of er via het afsnijden van dunne schijjes (zoals van een salamiworst) nog een zone te vinden valt waar het weefsel kompleet zuiver is ttz zonder enig bruin vlekje van rot .. maar ik vrees het ergste
De kleintjes kan je best laten indrogen en dan laten bewortelen .. als je daarvoor het product "seramis" kan vinden dan zit je gebeiteld, ik heb nog (bijna) nooit gewten dat een cactusscheut op seramis niet wortelt ..

mvg
willy

vr, 29/09/2006 - 20:28
mamiere

Hartelijk dank , ik zal eens zien wat ik er nog kan aan doen, hoe zou dit gekomen zijn , deze zomer bloeide die nog zo mooi , waar kan ik dat produkt vinden?Thnkx, mamiere.

vr, 29/09/2006 - 22:26
rwo

Te veel vocht?
gr.
Ruud

Onderwerp gesloten