Mijn eerste clematissen gekocht!

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 28/05/2006 - 12:57
Anoniem (anoniem geplaatst)

Mijn eerste clematissen gekocht!

Ik heb eerder een vraag gesteld over welke planten ik het beste kon aanschaffen om een trellisscherm te bedekken. Door de leuke reacties en de veel informatie op dit forum ben ik terecht gekomen bij kwekerij Esveld in Boskoop. Nu ben ik dus in het bezit van diverse clematissen en heb vandaag dus genoeg te doen in de tuin. Als beginner heb ik gelijk maar een mooi boek gekocht bij de kwekerij zodat ik weet hoe ik voor ze moet zorgen. Bedankt voor jullie enthousiasme, werkt dus aanstekelijk.

zo, 28/05/2006 - 22:05
Anoniem (anoniem geplaatst)

Leuk te lezen Jessica dat je zo enthousiast bezig bent.
Welke soorten heb je gekocht? Gewoon nieuwsgierigheid....
Tegen mijn schutting en pergola heb ik ook 2 blauwe regens (ze zijn trouwens rose) en de takken daarvan worden door de clematissen gebruikt als klimgelegenheid.
Zonder de feestvreugde te willen bederven geef ik je toch een waarschuwinkje; in de boeken staan de prachtigste plaatjes maar in werkelijkheid kan er wel eens iets tegenvallen, kom je buiten, zie je 1 clematisinfo-icon helemaal slap, verwelkingsziekte! Alles gaat niet zoals je 't in gedachte had, maar dat hoort erbij.

ma, 29/05/2006 - 19:54
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik weet het, de verwelkingsziekte is niet leuk. Ach, wat er goed gaat is geweldig en anders komt er wel weer een ander die het wel goed doet. Ik ga het gewoon proberen en kom vast een heel eind met alle tips hier op het forum en het prachtige beok dat ik heb gekocht. Ik heb inderdaad een paar grootbloemige soorten die dus vatbaar zijn maar wie niet waagt... Ik o.a. een Mrs. Robert Brydon, Armandii, Miss Bateman en Hendersonii.

Ik wil je gelijk iets vragen. Op een kaartje bij een clematisinfo-icon van de kweker staat "Patents Group, behoeft geen snoei'. Klinkt lekker makkelijk maar ik hoef er dan echt niets aan te snoeien? Op het ander kaartje aan de plant staat namelijk wel de snoeihoogte.

di, 30/05/2006 - 23:46
Anoniem (anoniem geplaatst)

Jessica, ik heb even gewacht met antwoorden omdat ik hoopte dat iemand anders zou reageren. Ik weet nl. niet genoeg van snoeien
om iemand advies te geven. Ik doe het snoeiwerk niet altijd zoals 't moet. Maar op deze site vind je duidelijke snoeitips: https://tinyurl.com/y2t482x4
Misschien reageert er iemand die echt deskundig is......
Succes en groetjes

wo, 31/05/2006 - 01:30
Anoniem (anoniem geplaatst)

Vermoedelijk staat er op het kaartje: Patens Groep.
Kijk op het net:
https://tinyurl.com/y58j4ops

wo, 31/05/2006 - 11:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

Er staat inderdaad Patens Group en dan op het ene kaartje hoe jemoet snoeien en op het andere kaartje dat je niet hoeft te snoeien. De gegeven link maakt het wat duidelijker, snoeien wanneer nodig. Ik ben bang dat ik net als Vlijtige Lies ben, ik doe meestal wat mij goed lijkt. Tot nu toe gaat dat bij andere planten goed. Bedankt voor jullie reacties.

Onderwerp gesloten