avocado palm?

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 09/04/2007 - 00:31
miepje

avocado palm?

Hoi hoi, ik heb laatst een avocado pit gepoot, en er is idd een mooie plant uit gegroeid, nou wil ik hem graag buiten zetten, maar is dit beestje winterhard? en kan ik hem in de volle grond zetten? en komen er trouwens bloemen aan deze plant? Is het trouwens wel een palm? nou , ik hoor het graag van jullie, groetjes

ma, 09/04/2007 - 00:47
Anoniem (anoniem geplaatst)

enkele antwoorden:

Avocado (Persea americana) is geen palm maar een lid van het geslacht Persea uit de Lauraceae (laurierfamilie), net als Laurus (laurier), Lindera (specerijstruik) dat ook zijn, om enkele bekende te noemen.

De plant is niet winterhard.

grtjs

Jan

ma, 09/04/2007 - 01:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

En als aanvulling: zonder bloemen geen avocado!

ma, 09/04/2007 - 12:26
miepje

Bedankt voor de info!

ma, 09/04/2007 - 13:25
spriet

Hoi Miepje,
Hoe oud is je plant? Ik heb namelijk ook een avocado pit in het water gezet en er is nu een wortel uitgekomen van ongeveer twee centimeter er is nog geen kiem te zien. Moet ik hem nu oppotten of beter nog even op het water laten staan tot er een kiem is en welke pot kan ik het beste nemen, welke diameter en welke hoogte. En als laaste welke grond heb je gebruikt.
Groetjes Spriet

ma, 09/04/2007 - 15:15
deburen

je mag deze pit gerust planten nu, gewone potgrond volstaat. Laat de pit voor 1/4 boven de grond uitsteken. De mijne is op kerstdag gezaaid. het plantje is nu ongeveer 1cm. Veel succes!

ma, 09/04/2007 - 22:58
miepje

Hoi Spriet, ik heb dus mijn avocado een sneetje gegeven , want er gebeurde niks mee. En toen begon hij dus eindelijk te groeien, gewoon in vochtige potgrond gezet! Ziet er leuk uit hoor, is nou ongeveer 5 maanden. Zet hem nu buiten met mooi weer ! Veel succes ermee, alleen jammer dat ie dus niet winterhard is....

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag