beloofd dit wat voor de toekomstige groei??

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 20/05/2006 - 14:59
vincentjansen

beloofd dit wat voor de toekomstige groei??

Ik heb onlangs zaden van o.a. de livistona chinensis en de phoenix canariensis gekocht via wereldzaden.nl.
deze heb ik 2 dagen laten weken in kiemvloeistof die ik erbij besteld had. Daarna heb ik ze in kweekbakjes met neem-coir weggezet op de verwarmingsketel. Toen ik ze vanmorgen controleerde, bleek dat de grote meerderheid al gekiemd was en wortels aan het creeren was.
Dit is pas twee! dagen nadat ik ze in de kweekbakjes heb gezet.

Is dit normaal voor deze soorten, en verloopt de groei van deze soorten verder ook zo omstuimig en snel?

als dat zo is, dan staat mijn tuin snel vol.

groetjes vincent

za, 20/05/2006 - 16:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

hahahahahaha welkom bij de groep zaai fanatiekelingen!
Ik vrees dat je conclusie juist is. Je huis staat binnen no time vol. Het "probleem" met zaaien is dat het verslavend is ennnn als het lukt, lukt het ook vaak goed..... Met het al reeds gemelde probleem als gevolg. Als je wilt kun je plantjes via de link boven dit forum straks verkopen of ruilen. Tis misschien een optie om een overdosis aan planten van de Livistonia en Phoenix te voorkomen..
Voor nu vrees ik dat je nog ff moet wachten tot ze een redelijke maat hebben en ze dus zult moeten oppotten.

Succes Miranda

za, 20/05/2006 - 17:04
Anoniem (anoniem geplaatst)

t kan snel gaan ja......
maar t kan ook zomaar een hele tijd duren........
hangt ook van de versheid van de zaden af...

groetjes

za, 20/05/2006 - 21:06
Anoniem (anoniem geplaatst)

Wat voor kiem-vloeistof is dat?

za, 20/05/2006 - 22:37
Anoniem (anoniem geplaatst)

op het flesje staat kiemvloeistof voor palmzaden Non -Toxic.
verder staat er dat het bestaat uit natuurlijke stoffen en de zaden de eerste 2 maanden sneller zouden moeten groeien.

Het is een bruine vloeistaf die je met water moet vermengen en niet echt prettig ruikt.
maar volgends mij werkt het aardig

zo, 25/06/2006 - 17:21
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi,

Waar heb je de neem-coir gekocht? Ik ben er naar op zoek, maar kan het nog niet vinden.

Groet Cynthia

Onderwerp gesloten