brahea armata

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 05/06/2006 - 18:37
Anoniem (anoniem geplaatst)

brahea armata

hoi

ik heb een half jaar geleden een palm gekocht en ik dacht dat het een chamaerops humilis was.
hij had wel een beetje een grijzige groene kleur dus mischien dacht ik ook een beetje aan een chamaerops humilis cerifera.
een paar dagen geleden keek ik op google en leek een brahea armata wel heel veel op die van mij .
dit plaatje lijkt er veel op:

https://tinyurl.com/yy4defmc

nou vind je wel veel info erover maar hebben jullie een van deze grootte in de tuin?
of liever in pot?
tips zijn welkom

ma, 05/06/2006 - 19:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

Dit kun je dus echt een leuke verrassing noemen! Maar je conclusie is juist denk ik. Dit is echt geen Chamaerops maar idd een Brahea. Als je er de Chamaerops prijs voor betaald heb zit je helemaal goed!

Succes ermee. Ik heb hem helaas (nog) niet dus ik kan je niets vertellen over zijn verzorging.

Gr. Miranda

ma, 05/06/2006 - 19:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beste,

Ik zelf heb een 3,5 m hoge Brahea armata in volle grond in mijn tuin.
Volwassen exemplaren in het Middelands zeegebied toonden aan dat deze best tegen wat kou kunnen.
Een -12°C resulteerde in enkel wat kleine bladschade.

Kleinere exemplaren als het jouwe zijn echter een gans stuk vorstgevoeliger.
Een degelijke winterbescherming zou ik jou dan ook ten stelligste aanraden.
Ik deed trouwens hetzelfde met mijn Brahea's.
Verschillende soorten (armata, edulis, brandegeei) van +/- 1,5 m zijn te bewonderen bij mij in Affligem.

Vergeet ook niet te denken aan een goede afwatering. Brahea's houden niet van met hun voeten in het water te staan.

Mochten jij of anderen nog vragen hebben, aarzel niet om mij te contacteren.
erwin [dot] santensattelenet [dot] be

Vriendelijke groeten,

Erwin
Belgian Palms

ma, 05/06/2006 - 19:57
Anoniem (anoniem geplaatst)

jahzeker heb ik um voor een chamaerops prijs gekocht hij kostte maar 7.50!kun je nagaan:P
dus jullie zeggen dat ik um uit de tuin moet halen..want hij staat nu in de volle grond

ma, 05/06/2006 - 20:54
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo

inderdaad brahea armata
best droog zetten en zeker tijdens de winter !
soms lukt het enkele jaren in vole grond maar na een tijdje legt hij het loodje, onze winters duren nu eenmaal te lang en ze zijn te nat !

Groeten

James
www.europalms.be

ma, 05/06/2006 - 21:00
Anoniem (anoniem geplaatst)

Zoals de meeste al zeiden ! Kurkdroog houden swinters ...

Miranda, ik heb er hier nog 2 staan hoor :)

Greetz robbin

ma, 05/06/2006 - 21:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Als ik het goed begrijp, Patrickjuh, dan is de link naar die foto niet jouw eigen palm, maar de foto die je via google vond..
Als je het écht zeker wilt weten maak je een foto van je eigen palm en zet die hier op het forum, dan kunnen de kenners je wel vertellen wat je eigenlijk in huis hebt..

Chris

ma, 05/06/2006 - 22:36
Anoniem (anoniem geplaatst)

In de volle grond kan .................maar hou hem dus droog en bescherm hem.
Al mijn Brahea's staan wel degelijk in de volle grond hoor!
Maar ............... ze zijn volledig overdekt, krijgen geen water tijdens de winter en ik verwarm bij.

Groetjes,

Erwin
Belgian Palms

Onderwerp gesloten