Butia eriospatha geplant van ong. 55 jaren oud.

9 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 26/05/2007 - 17:07
ed ressiv

Butia eriospatha geplant van ong. 55 jaren oud.

Hierbij een reportage hoe de Butia eriospatha is geplant, hij heeft een stam van 270 cm lengte en een gewicht van 1.7 ton, de totale hoogte is 6 meter.
De tuin is er op aangepast, de beplanting moet nog verder geordend worden.
Gepland is een klein zitje onder de boom.
Nou hopen dat hij gewoon weer doorworteld en goed aanslaat, hij heeft er wel van geleden door het vervoer maar dat is logisch.
Nou nog een jaartje wachten tot zijn volle glorie er weer is.
Groeten
Hans

[URL=http://good-times.webshots.com/album/559187827IaSNAa]http://thumb1.webshots.net/t/59/559/7/82/6/2119782060100019441mrpaBa_th.jpg[/URL]

za, 26/05/2007 - 19:13
mikey

Hoi Hans,

Geweldig mooi! WOW!
Dat heeft je weer een vermogen gekost ! :-o
Belastinggeld en vakantiegeld binnen zeker? Hahaha
Goed besteed hoor! Nu idd maar hopen dat ie goed aanslaat.
Hoe is de bescherming bij zo'n oud en groot exemplaar? Hetzelfde als bij een kleine of kan ie meer hebben?

Veel plezier ervan, ik zie graag een foto van het totale eindresultaat :-)

Groeten van Jacqueline

za, 26/05/2007 - 21:18
ed ressiv

Hoi Jacqueline
De URL via webshott geplaatst krijg ik hier niet geopend, hoe heb jij deze geopend? daar ben ik benieuwd naar.
Het eindresultaat hou je tegoed.
Bij voorbaat dank
Hans

za, 26/05/2007 - 22:07
mikey

Hoi Hans,

Ik heb hem "geknipt" uit jouw link, nl. :
https://tinyurl.com/y5ucwqua en dus URL en IMG en de haakjes etc etc achterwege gelaten :-))

za, 26/05/2007 - 22:26
satmeel

Hallo Hans,

wat een prachtige aanwinst voor je tuin.

Geweldige plant!

Paul

za, 26/05/2007 - 23:29
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hans,ziet er echt prachtig uit , en ach winterbescherming zal zo,n grote jongen toch niet nodig hebben. Alhoewel vocht en vorst zal hij toch ook niet leuk vinden ? Of is dit soort daar niet gevoelig voor?

ma, 28/05/2007 - 14:23
R.E.M.

Gefeleciteerd, pico bello!

Echt schitterend, je zult één van de weinigen zijn met zo'n groot formaat in je tuin. Prachtig.

Heb tien minuten flink genoten van de slideshow... waanzinnig mooi.
Je gaat je tuin toch wel openstellen van de zomer?

groet René

ma, 28/05/2007 - 20:15
ed ressiv

Dag Harry
Volgens de informatie die ik gedurende de laatste 10 maanden verzameld heb is deze palm beter bestand tegen vocht als de capitata, en tegen de vorst en vocht in combinatie zou dit ook het gevak zijn zeker bij de oudere palmen.
Komende winter ga ik hem zeker beschermen, gelukkig heb ik nog even de tijd om de voor deze palm de beste wijze uit te vinden.
Ik moet er niet aan denken dat hij de eerste de beste winter het loodje gaat leggen of er moet stevige schade uit komt.
Ik blijf open staan voor ideeen.
groeten
Hans

ma, 28/05/2007 - 20:18
ed ressiv

Dag Rene.
Ik zal mijn tuin(tje) deze zomer over een bepaalde periode open stellen, ik moet uiteraard met mijn vrouw Thea overleggen hoe en wat, ik zal het op dit forum aangeven,
Groetjes
Hans

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag