canna's

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 10/11/2006 - 21:02
Anoniem (anoniem geplaatst)

canna's

Ik heb de canna's nog in de grond staan, denk dat ze er nu wel uit kunnen ?
iemand nog tip voor overwinteren ? Ik wil ze in een kartonnen doos in wat kranten wikkelen op een zolder waar het rond de 15 graden is.
is dat een goed idee ?

vr, 10/11/2006 - 21:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

Geen probleem; mag zelfs liever nog wat koeler. Als ze maar vorstvrij liggen.

vr, 10/11/2006 - 21:33
jvds

Ik wilde ze eigenlijk gewoon in de grond laten zitten. Niet doen dus? Kunnen ze helemaal niet tegen vorst?

Jurgen

vr, 10/11/2006 - 22:10
texeltje

ik haal ze pas uit de grond als ik daar tijd voor heb...ik zie dat ze nu slordig worden dus opzich kan dat wel....maar je kan er ook een nachtvorst overheen laten gaan..
het buiten laten doe ik niet....er is toch risico dat ze het niet overleven.
ik kweek ze ook weer voor in februari zodat ik al wat grotere planten buiten kan zetten.
het overwinteren doe ik in de garage....daar is het koel en laat ze goed drogen......als het warm is heb je kans dat ze weer gaan uitlopen denk ik......ik heb ze vorig jaar letterlijk in een hoek gegooit gewoon in een mandje (wel de lange stengels afgeknipt)
en ze waren weer prachtig dit jaar.....

vr, 10/11/2006 - 23:23
Anoniem (anoniem geplaatst)

Omdat de Canna's zich nogal uitbrreiden heb ik er vaak een paar buiten laten staan. Slecht eenmaal overleefde 1 exemplaar deze mishandeling in het bos in een zeer milde winter. Geen succes dus. Volgens de tuinboekenschrijver Romke van der Ka kan je ze ook op de bodem van je vijver overwinteren. Iemand dat ook al eens geprobeerd?

Bij mij liggen ze straks (ze staan nog buiten) op zolder in openstaande plastic tassen met wat tuinturf tegen het te snelle uitdrogen. Texeltje heeft gelijk: ze zijn dan wel geneigt wat vroeg uit te lopen. Ergens vroeg in april zet ik ze weer buiten. Ze staan dan toch onder de grond dus die nachtvorstjes overleven ze wel. Als er al lange uitlopers aan zitten bescherm ik die bij vorst met een doos of emmer. En als ik dat vergeet maakt de Canna gewoon een nieuwe uitloper.

Ruud

za, 11/11/2006 - 01:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ooit had ik een Canna (zonder naam), die gewoon buiten bleef. De rode bloemen waren niet erg groot, maar wel een sterk soort, kennelijk. Ze overwinterden onder hun eigen bladerdek. Dus ik liet ze gewoon in elkaar zakken. Elk jaar weer meer en groter.

za, 11/11/2006 - 19:42
jvds

Tja, naar binnen dan maar (als het winter wordt). Dat van het bewaren op de bodem van de vijver klopt, daar vriest het (als het goed is) niet.....

Jurgen

zo, 12/11/2006 - 17:49
ed ressiv

Dag Klaas zeker dit is de manier om ze te bewaren. Wel vorstvrij.
groeten
Hans

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag