colcasia olifantsoor

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 14/10/2006 - 00:54
exooot

colcasia olifantsoor

hoii,

ik heb begin dit jaar een olifansoor plant gekocht.
ik vraag me af: hebben ze een knol?
zo jah kan ik deze dan volgende jaar en de tuin plaatsen?
hoe moet ik de plant dan behandelen om de knol over te laten?

mvg patrick

za, 14/10/2006 - 12:02
texeltje

colocasia is een knolgewas die je volgens mij droog kan wegzetten in een schuur bij lage temperaturen .....(ken deze nog niet zo goed heb zelf de Xanthosoma) in het voor jaar oppotten en water geven en dan loopt hij weer uit. Zo doe ik het met mijn Xanth.
In mei gaat ie in de volle grond en na 2 jaar is het een prachtige plant geworden..met hele grote bladeren. Maar wel swinters binnenhalen

za, 14/10/2006 - 16:44
mikey

Hoi, ook wij hebben dit jaar een colocasia gekocht en ik heb info bij Exoterra opgevraagd waar we hem gekocht hebben, zij hebben ons onderstaande info gegeven:

Alle colocasia's houden van een wat vochtige grond en een enigszins schaduwrijke standplaats. Het nadeel van vochtige grond is echter wel dat 's winter de kans op verrotting van de knol bestaat. Als jullie plant nog niet heel erg groot is en je het voornoemde risico niet wil lopen, dat je hem van de winter meteen verliest, kun je overwegen om hem uit te graven en op te potten voor de winter. Wanneer hij daarna, een goed lang groeiseizoen heeft doorgemaakt heb je een sterkere en grotere plant , die waarschijnlijk ook al kleine knolletjes erbij heeft gemaakt. Je hebt dat ook eventueel reserveplanten, mocht het later toch nog misgaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

groeten

Onderwerp gesloten