Cycas

12 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 25/05/2007 - 01:05
jim

Cycas

Worden bij Floralux cycas aangeboden. Wat is 't verschil tussen beide (wist niet dat er verschillen zouden kunnen zijn - ga ervan uit dat 't telkens om een cycas revoluta gaat) ? Beiden zijn onder de kamerplanten geplaatst. Prijs 19,3 / 18,9

Cycas
vr, 25/05/2007 - 01:02
jim

2e cycas

Cycas
vr, 25/05/2007 - 02:10
hent v

Hoi

foto 2 lijken mij grotere stammetjes. het zijn verder dezelfde planten : Cycas revoluta

Gr Hent

vr, 25/05/2007 - 04:49
Anoniem (anoniem geplaatst)

Floralux, dat zit in Belgie, nou wat heb ik daar aan, dat is een eindje rijden van hier hoor...

Waarom Floralux, is dat zo'n bijzonder gebeuren dan?

Deze cycas zijn wel goedkoop, maar incl. mijn benzineverbruik toch erg duur.

vr, 25/05/2007 - 14:35
jim

Edwardkarin,

Niet iedereen woont in Holland. Woon zelf zo'n 40km er vandaan.
Ga tijdens 't lange,regenachtige weekend eens langs.

Hebben Trach Wagn, Trach Takil, Levistonia, Licuala grandis, Zamia, enz... in aanbieding.

De beide Trach eindelijk ook in klein formaat.

vr, 25/05/2007 - 14:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Trach Wagn................tjonge! Wat een leuke yuppentaal toch!

vr, 25/05/2007 - 16:00
Anoniem (anoniem geplaatst)

jaaaaa yuppie

en bij mij bloeit zelfs de Rostrata, ofte de 'Rosty'

;- )))

vr, 25/05/2007 - 21:49
hent v

Hoi

ik heb geeneens een Rosty (moet je dat met een hoofdletter schrijven of een kleine)

Gr Hent

za, 26/05/2007 - 01:41
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Jim, natuurlijk dat begrijp ik wel, ik wil er best eens naartoe, zowieso leuk Belgie en dan naar zoiets, is voor mij al zuidelijk.

Ik heb op de website gekeken, niet zo slecht die prijzen.

za, 26/05/2007 - 01:57
kroisos

ja floralux is niet duur maar je moet wel goed uit je doppen kijken wat je er koopt, hulp vragen moet je ook al niet doen want niemand kent de soorten bij naam, ik heb er nog Livistona's gekocht met een naamplaatje waarop Chamaerops exelsa stond. en echt goed verzorgd zijn de planten er ook al niet altijd maar met wat geluk kan je er goede koopjes doen...
ik spreek dan nog niet over de drukte, je kan er nooit eens op je gemak rondlopen zonder uit te moeten kijken of je tegen niemand aanbotst om dan in het frans aangesproken te worden...toch gek dat een zeer groot deel van de bezoekers fransen zijn....

gr
kristof

za, 26/05/2007 - 16:20
kroisos

En vandaag heb ik er een Licuela grandis gekocht onder de naam Livistona rotondifolia?
maar goed, de prijs was dan ook beduidend lager en hij koste maar 2.5€.....

gr
kristof

zo, 27/05/2007 - 21:39
jim

@kroisos : In Floralux ? Stond daar vandaag ook onder die naam te koop(nochtans in hun wekelijkse mail wel onder de juiste naam en aan 1,95 geprijsd).
Aan planten een ca 90 euro gespendeerd. Best wel tevreden met de aanwinsten. oa een phoenix cana

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag