exotische planten

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 17/01/2007 - 20:58
hobbytuinder

exotische planten

Hallo,

In het voorjaar wil ik mijn nieuwe tuin (40 x 20 meter) gaan inrichten. op dat moment is mijn nieuwbouwhuis klaar. Het is een soort spaanse stijl huis.

ik ben sinds kort helemaal weg van palmbomen en heb al een aantal zaailingen staan.

Graag zou ik van jullie willen weten wat niet mag ontbreken in zo'n tuin.

ook zou ik graag willen weten hoe ik aan zaailingen kan komen van exotische planten. Mijn portemonnee is immers al aardig leeg.

Alvast dank

Marco

wo, 17/01/2007 - 21:30
mikey

Hallo Marco, Ik denk dat je de chamaerops humilis,Trachycarpus fortunei en Oleander zeker wel leuk zal vinden en misschien nog een olijfboom(pje) Canna's en wat Citrussen er zijn waarschijnlijk nog wel wat intressante planten te vinden voor de mediterane tuin deze zullen vast nog genoemd worden door de andere leden. Voor zaailingen kun je eens informeren bij de diverse exoten kwekers zoals :De groene prins,Exotera of troposfeer. groetjes Michel.

wo, 17/01/2007 - 21:53
Anoniem (anoniem geplaatst)

Marcob....een zeer interessante plant die je zeker niet mag
vergeten is de "albizzia julibrisin" of zijdeboom.Heb zo een
exemplaar in mijn tuin en is ronduit prachtig.........rik.

exotische planten
wo, 17/01/2007 - 22:48
deburen

prachtige foto, ik had er alleszins nog nooit van gehoord. Hoe hoog word zo'n boom of struik en is ie vorst-gevoelig, groeit hij snel?

do, 18/01/2007 - 09:46
texeltje

hij is vorstbestendig.......

als je huis een spaanse stijl heeft zou ik er een mediteraanse tuin bij doen idd.
met een olijf, een vijg, palmen (die hiervoor al genoemd werden)
agaves, yuccainfo-icon's, opuntia's, hibiscusinfo-icon, citrus kortom erg veel keus.

do, 18/01/2007 - 17:46
Jardin Exotique

Zaailingen vind je altijd wel op Marktplaats. Ze kosten bijna niets, zowel in grote als in kleine aantallen. Het voordeel is dat je niet hoeft te wachten tot ( en of ! ! ) het zaad wel uitkomt.
Succes !

do, 18/01/2007 - 23:13
hobbytuinder

dank u voor jullie informatie,

nog kan ik alvast na gaan denken over de indeling.

Die albizzia is zeer mooi, maar hoe kom ik nu makkelijk en voor een goede prijs al al die soorten die jullie genoemd hebben?

exotische planten zijn namelijk erg prijzig

vr, 19/01/2007 - 14:14
Jardin Exotique

Goed sparen Marco. Voor iemand met een tuin van 40 x 20 meter en een nieuwbouwhuis moet dat geen probleem zijn :)

vr, 19/01/2007 - 20:25
hobbytuinder

is er iemand die 5 zaadjes overheeft van een trachycarpus fortunei ?

ik wil graag eens experimenteren. overal zijn ze per 100 te koop.

dat is wat teveel voor een beginneling zoals mij

ik hoop op reactie

groetjes Marco

vr, 19/01/2007 - 20:51
dreas

Hallo,

ff rond kijken zijn er ook vol op vanaf 10 zaden.
Daar komt bij dat de Fortunei niet duur zijn dus geef je de rest weg of plant je wat extra.

Groeten Andre

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag