Felle zon en hitte= bruine vlekken op palmboom

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 04/07/2006 - 14:11
Nutellaah

Felle zon en hitte= bruine vlekken op palmboom

Hallo iedereen,

ik heb sinds enkele jaren enkele palmen (chamaerops humilis en trachycarpus)
Ik heb ze als zaadjes gepland en intussen zijn ze 2 jaar oud en zijn ze allebei al redelijk groot. (hebben zo'n 8 grote waaiervormige bladeren). Deze week ben ik trug van reis (8 dagen). Wat zie ik als ik terug kom dat mijn planten op enkele bladeren bruine vlekker vertonen.

Ik denk dat dit door de hitte is aangezien ze in de volle zon staan en er hier intussen al enkele dagen blijkbaar volle zon is met hoge temperaturen.

Kan dit juist zijn? Indien nodig ga ik foto's posten want die planten betekenen veel voor me

Alvast bedankt,

een palmboomliefhebber :)

di, 04/07/2006 - 16:48
Anoniem (anoniem geplaatst)

8 grote waaierbladeren op 2jaar tijd, ook de chamaerops? Heb je een foto van die groeikampioenen?
Als je de planten niet lang genoeg hebt laten wennen aan de zon kunnen ze inderdaad verbrandings verschijnselen vertonen, maar een pas aangeplante trachy of eentje in pot beginnen na een weekje droogte de bladpunten ook bruin te kleuren (hier in zanderige grond toch)

di, 04/07/2006 - 18:55
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bij mij staat de fortunei in kleigrond, heb hetzelfde 'probleem'. De humilis in pot iets minder maar vertoont ook hier en daar bruine vlekken. Niks om je zorgen over te maken.

Groeten
Yves

wo, 05/07/2006 - 12:26
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb een foutje gemaakt dus, die 2 die bruin komen zijn 2 Washingtonia filifera's.

Groeten

Onderwerp gesloten