Foto's van de tuin aan het einde van de zomer.

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 18/09/2006 - 15:18
ed ressiv

Foto's van de tuin aan het einde van de zomer.

Hoi.
Een beetje met weemoed plaats ik deze foto's van de tuin, wetende dat de glorie er over enkele weken weer vanaf gaat.
Hierbij troost ik me met de gedachte dat bijna alle tropensoorten hun blad en grandeur gedurende de winter meer behouden dan welke andere inlamdse plant of boom dan ook.
Toch konden we het niet laten om de Canariensis nog voor de winter in de volle grond te zetten, ik weet het eerder was beter geweest, maar ik zal hem extra in de gaten houden en zo nodig goed beschermen.
Hoe hij de winter doorkomt laat ik nog weten.
De onderlagen in de grond zijn vlg mij goed uitgevoerd dus moet hij alle kansen kunnen hebben op een goed verloop.
Mocht iemand interesse hebben in de onderlagen dan hoor ik het graag.
Voorlopig zullen er van mij geen tuinfoto's meer volgen, maar als er ontwikkelingen zijn in de kas zal ik deze met plezier met iedereen delen.
Vanuit Brabant Houdoe
Hans

Foto's van de tuin aan het einde van de zomer.
ma, 18/09/2006 - 15:19
ed ressiv

Foto2
De canariensis op een heuveltje geplaatst van ong 25 cm

Foto's van de tuin aan het einde van de zomer.
ma, 18/09/2006 - 15:20
ed ressiv

Foto 3
Een inkijk boven in de Canariensis.
Een gezonde plant, ik ben benieuwd hoe deze aanblik na de winter zal zijn, en hoe evt. het groeiproces verloopt in de volle grond.
Wordt vervolgd.

Foto's van de tuin aan het einde van de zomer.
ma, 18/09/2006 - 15:00
ed ressiv

Foto 4
Tuininkijk met de Canariensis
Arme Irisinfo-icon piept een beetje, de grindpuntjes prikken in haar knie

Foto's van de tuin aan het einde van de zomer.
ma, 18/09/2006 - 15:01
ed ressiv

foto 5
Tuininkijk zonder de Canariensis, de foto is iets verder van links genomen

Foto's van de tuin aan het einde van de zomer.
ma, 18/09/2006 - 15:22
ed ressiv

Foto 6
de vijver die vorig jaar nog is aangelegd.
In het voorjaar was de beplanting nog erg klein, wat is geplant zijn echte snelgroeiers.
Links staat een vijgenboon/struik nu ong. 180 cm maar begin augustus heb ik er de toppen uitgeknipt, omdat hij echt te hoog werd, en ik graag een vollere boom/struik wil. Inmiddels zijn de uitlopers op het snoeipunt al volop in de groei.
Rechts staat een Eucalyptusinfo-icon met groot blad nu ong. 2 mtr hoog in januari was deze nog 60 cm.
Tussenin een Musa sikkemensis gezaaid in januari en opgepot in maart 2006 een toevalstreffer denk ik, want ik dacht kiezelstenen te zaaien, ik had de moed al opgegeven omdat de eerste pitten al in dec.2005 waren gezaaid en het zand had ik gebruikt voor andere pitten, en plotseling kwam daar alsnog de sikkemensis naar boven.
Hoe ik deze kan laten overwinteren weet ik nog niet.
Uiterst rechts staan Yuccainfo-icon rostrata geplant deze zomer eind juli

Graag wil ik iedereen bedanken voor de prachtige tuinfoto's die geplaatst zijn.
Liever zou ik er nog meer zien dus als iemand tijd heeft dan kan het nog net voor het einde van het seizoen.
Vergeet ook niet straks de wintervoorzieningen te plaatsen op dit forum daar heeft iedereen baat bij.
Goeten aan iedereen
Hans

Foto's van de tuin aan het einde van de zomer.
ma, 18/09/2006 - 20:46
texeltje

Hoi Hans,

Ja ik ga het ook proberen, mijn canariensis de winter door lozen in de volle grond......woon tenslotte aan de kust.......ben nog in dubio of ik heb echt heel goed ga beschermen of dat ik gewoon ga proberen hem droog te houden en alleen bij strenge vorst wat beschermen........ben toe aan een uitdaging (alweer een? haha)
inderdaad wat je zegt...met weemoed kijk je naar de tuin.....maar als het nou nog een tijdje warm blijft kunnen we des te langer genieten van de tuin....
groetjes

di, 19/09/2006 - 01:41
George

Knap hoor, die tuin!

De Phoenix wordt een dubbeltje op zijn kant, een aangekochte serreplant van me is in volle grond gewoon doodgevroren vorige winter.

Nu heb ik een eigen gekweekte zaailing in volle grond geplaatst dit voorjaar en die groeit nog steeds als een speer en begint nu al (2 jaar) aan zijn 4de geveerde blad. Ik vermoed dat zulke plant veel hogere overlevingskans heeft.

di, 19/09/2006 - 02:56
sub T

Zeer mooie foto's!
Prachtige planten en prachtige tuin.
Hij was een jaar geleden al mooi maar er zijn eer hoop exoten bijgekomen zo te zien!

di, 19/09/2006 - 19:22
Exotic Life

Mooie foto's, leuk om te zien dat steeds meer mensen toch een phoenix canariensis uitplanten, als dat al die jaren goed zou gaan hebben we strax overal phoenixxen boven de heggen en schuttingen uitkomen :)

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag