Foto'tjes van mijn exotenverzameling

18 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 11/09/2006 - 16:08
rekel

Foto'tjes van mijn exotenverzameling

Zo het is weer ff geleden dat ik hier ben geweest maar ik kan het niet laten wat fotootjes te laten zien van mijn exoten tot nu toe, het is niet veel maar begint al ergens op te lijken ;)

Als 1e mijn Cocos Nucifera, afgelopen weekend gekocht in belgie. Iemand ervaring met deze prachtige palm miss?

Foto'tjes van mijn exotenverzameling
ma, 11/09/2006 - 16:09
rekel

En dan hier de Robusta's, gezaaid in maart 2006...

Foto'tjes van mijn exotenverzameling
ma, 11/09/2006 - 16:09
rekel

Fortunei's... ook gezaaid in maart 2006

ma, 11/09/2006 - 16:11
rekel

Archontophoenix Alexandrae ook gezaaid in maart 2006, helaas 1tje overgebleven door TE hoge temperatuur in broeikas en ook deze groeit sindsdien niet veel meer...

Foto'tjes van mijn exotenverzameling
ma, 11/09/2006 - 16:12
rekel

Phoenix dactilifera gezaaid in NOVEMBER 2005! groeit eeerrruuuggg traag...

Foto'tjes van mijn exotenverzameling
ma, 11/09/2006 - 16:12
rekel

En dan hier nog een fortuneitje...

Foto'tjes van mijn exotenverzameling
ma, 11/09/2006 - 16:13
rekel

En ten slotte een drakenbloedboompje (Dracaena draco), stammetje begint al te vormen!

Foto'tjes van mijn exotenverzameling
ma, 11/09/2006 - 16:26
kroisos

hoi rekel

mooie planten heb je daar...
vorig jaar had ik ook een cocos nucifera gekocht maar het is een plant die je niet kan houden in ons klimaat zelfs in huis is hij bijna niet te houden. is altijd wel leuk om in de zomer een cocospalm te hebben en ze zijn niet duur maar vind het jammer dat ze na de zomer hoogstwaarschijnlijk stilletjes zullen wegkwijnen.

ma, 11/09/2006 - 20:26
texeltje

Hoi Rekel,

Leuk al die zaailingen hoor!
De Cocos nucifera is inderdaad een drama om te hebben.....hij heeft warmte nodig in combi met een hoge luchtvochtigheid.....maar je zou hem zo warm mogelijk kunnen wegzetten en vrij vaak sproeien....wie weet hoe lang je er dan plezier van kunt hebben.....
groetjes

di, 12/09/2006 - 01:27
rekel

Ja ik heb hem nu voor het raam en naast de verwarming staan, ik vang sinds kort het regenwater goed op en probeer dit elke dag goed rond de palm te sproeien, ben benieuwd hoe lang het goed gaat, ik zal over n tijdje nog weleens een foto laten zien ;)

wo, 13/09/2006 - 00:02
Anoniem (anoniem geplaatst)

De cocos nucifera heb ik nooit kunnen houden, maar je hebt zoveel andere palmen die ook prachtig zijn.
Als je, je cocos nucifera goed kan houden dan moet je dat hier melden, dat is erg uniek hoor.
Maar het ziet er leuk uit, je hebt toch een mooie passie zo, ikzelf ook hoor.

gr. Edward

wo, 13/09/2006 - 01:26
sub T

Mooie foto's rekel, je hebt de smaak duidelijk goed te pakken gekregen!
Ik heb bij pelckmans hier in Lommel ook zo'n nucifera gekocht voor 5 euro, dit is toch geen geld voor zo'n prachtige wegwerp-reuzezaailing! Hij staat hier nu al zo'n dikke maand in de woonkamer te pronken en ziet er nog praktisch ongehavend uit.
Is dat die dactylifera waar je de worteltjes van had schoongespoeld? :p

Groeten, Kim

wo, 13/09/2006 - 01:51
rekel

Bij pelckmans nog wel ;) daar ben ik ook geweest toevallig, we staan op de camping in mol vandaar...
Ja klopt dat is diezelfde dactilifera, hij heeft erg lang stil gestaan maar is sinds een maandje of 2 weer begonnen met groeien, nu blijft hij in deze pot tot hij er haast uit klapt ;)
Heb nu ook nog wat eriospatha zaailingen staan, staan nog niet op de foto, ben benieuwd wat die gaan doen...

wo, 13/09/2006 - 10:57
beppiek

Mooie foto's en aardig wat zaailingen, en daarover een vraag.
Waar kun je die hooge potjes kopen want bij ons zie ik ze nergens.

Groeten Beppie

wo, 13/09/2006 - 18:07
rekel

Klopt, die potten zijn ook moeilijk te vinden. Ik heb ze besteld via https://tinyurl.com/yymesrch

wo, 13/09/2006 - 18:55
beppiek

Dank je wel Rekel dan zal ik daar ook eens kijken.

Groet Beppie

wo, 13/09/2006 - 23:27
sub T

Lig je aan het zilvermeer? Ik heb gehoord dat daar nu ook veel palmen staan.
Groeten Kim

do, 14/09/2006 - 11:43
rekel

Ja klopt daar zit ik... ja staan idd veel palmen bij wcgebouwtjes enz maar ze gaan nu al aardig dood, ze hebben wat dadelpalmpjes weggezet maar laatste keer waren ze helemaal bruin en hingen ze zowat tegen de grond...

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag