musa bajo

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 04/01/2007 - 20:37
deburen

musa bajo

ik kocht gisteren bij IKEA twee mooie bananenplanten van ongeveer een 70cm groot, (voor geen geld trouwens , drie euro/stuk, even ter zijde) De bedoeling is dat deze het voorjaar naar de tuin in vaste grond verhuizen. De vraag is nu; zou ik ze in mijn verranda plaatsen tot dan, het is daar lekker warm en licht of zet ik ze in mijn orangerie bij een temp van 5graden. Groeien ze nu nog? Geef ik ze nog voeding? alle tips zijn welkom!

do, 04/01/2007 - 20:58
exooot

hoii,,

ik vermoed niet dat de IkEA musa basjoo verkoopt..het zal wel een musa cavendish zijn..
dit is een van de meest tropische bananen die er zijn..als ze in de zomer buiten staan doen ze het wel goed, binnen zal hij het minder doen..

mvg patrick

do, 04/01/2007 - 20:59
kroisos

als het de musa basjoo is zou ik hem in de orangerie plaatsen daar zal hij minder last krijgen van allerlei ongedierte en ziektes. als de temperatuur rond de 5°c is zoals je zegt zal hij zelfs nog altijd een beetje groeien. ik heb er nog 3 onbeschermd buiten staan en die groeien nog altijd heel traagjes door alhoewel ze al een keer -3°c hebben meegemaakt.

groetjes,
kristof

do, 04/01/2007 - 22:22
deburen

er hangt een kaartje aan met musa bajo , het blad is groen met een beetje een bordeaux kleur;
alvast bedankt voor de snellle reacties!

do, 04/01/2007 - 22:49
exooot

hoi,

een musa basjoo heeft geen bordeaux rode vlekken

vr, 05/01/2007 - 10:46
mikey

Misschien handig om een foto te plaatsen? Dan kunnen we met z'n allen kijken wat het is!
Het lijkt mij ook stug dat ze bij Ikea een musa Basjoo verkopen, het zal inderdaad wel de gewone kamerbanaan zijn...

vr, 05/01/2007 - 12:41
Frankko123

Bij ikea verkopen ze de cavendish. Dit is echt een binnenplant die het in de zomer goed doet maar in de winter helemaal stil staat. De bladeren worden dan stuk voor stuk langzaam bruin. Je kan hem natuurlijk in de zomermaanden buiten zetten maar in de winter heeft hij 0,00% kans om te overleven.

vr, 05/01/2007 - 17:21
kroisos

hoi,

hoe bedoel je? je zegt dat ze in de winter gewoon doodgaan, dat klopt als je ze buitenlaat maar binnen kan je de cavendish wel aan de groei houden als ie maar genoeg licht en vochtigheid krijgt.

groetjes,
kristof

vr, 05/01/2007 - 20:45
Frankko123

Tuurlijk bedoel ik buiten. Ik heb er zelf een en een kennis van me ook. Hij doet nu al 1,5 maand over het uitvouwen van 1 blad terwijl hij er in de zomer 1 in de 2 weken uitgooide. Bij mijn kennis idem dito.

za, 06/01/2007 - 18:15
kroisos

hoi,

de mijne hebben een tijdje stilgestaan toen ik ze naar binnen deed maar nu heb ik om de week toch wel weer een nieuw blad.

groetjes,
kristof

Onderwerp gesloten