musa dwarf cavendish

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 07/08/2006 - 23:57
Anoniem (anoniem geplaatst)

musa dwarf cavendish

mijn musa (staat buiten met dit mooie weer) heeft heel veel jonge uitlopers gemaakt.
Kan ik deze afsteken ? ze zijn ongeveer 5 cm hoog.

di, 08/08/2006 - 00:08
Anoniem (anoniem geplaatst)

Nee die kun je beter laten zitten. Deze hebben nog geen wortels.

Als je ff via de zoekmogelijkheid in het forum zoek kom je meer posts hierover tegen. Denk dat je daar je info wel zult vinden.

Gr. Miranda

di, 08/08/2006 - 01:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

Nou zou ook maar ff wachten.Zou het doen als je hem binnen brengt en ze een stuk groter zijn!
Heb zelf 5 stuks van mijn Basjoo af gebroken en die waren 20 cm en die hebben het ter nauwe nood gered!

groeten Andre

di, 08/08/2006 - 11:48
Anoniem (anoniem geplaatst)

Musa Basjoo kun je afsteken. Wacht wel tot de plant minstens 40 - 50 cm groot is, en zelfs dan zal hij onget***eld verleppen. De plant is echter niet dood en zal snel weer bijtrekken. Basjoo heeft veel water en mest nodig. Water moet wel weg kunnen lopen ivm wortelrot.

di, 08/08/2006 - 21:36
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bij een Dwarf Cavendish gaat het wat sneller, maar 5 a 10 cm is te weinig. Kijk of de suckers al de "volwassen" brede bladeren hebben met de rode tekening, dus niet de meer puntige beginbladeren. Deze beginnen met het aanmaken van wortels. Als de plant in een pot staat wordt het makkelijker om ze af te steken.
Aangezien er heel veel uitlopers gevormd zijn, ben ik bang dat je een kloon van Photos Plant hebt. (Ook wel "Tropicana" genoemd)
Deze kunnen veel slechter tegen lage temperaturen dan de "echte" Dwarf Cavendish, zeker in het begin. Je zult ze warm en bijna droog de winter door moeten krijgen, anders vrstikt de plant zichzelf door de vele bladeren.
Je kunt de kleintjes helpen door de onderste en grotere bladeren eraf te nemen om verdanping tegen te gaan na het afsteken. 2 of 3 bladeren laten zitten. Dit is voldoende.
Groeten, Laterita

Onderwerp gesloten