musa "dwarf"cavandish en zon

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 03/07/2006 - 15:25
vincentjansen

musa "dwarf"cavandish en zon

ik heb onlangs bij het tuincentrum een musa dwarf cavandish gekocht van omgveer 20 cm hoog. een kleintje dus. de afgelopen weken heeft hij goed gegroeid met om de 2 dagen en nieuw blad.

nu heb ik hem naast mijn twee zaailingen musa basjoo staan lekker in het volle zonnetje. de basjoo's vinden dit wel prettig.

nu vraag ik mij af of de cavendich wel in de volle zon mag, want door de zon verbranden de bladeren lijkt dit wel. ze worden wit en drogen uit. dit al na een dag of 3 dat de bladen oud zijn.
ik dacht dat alle bananen in de volle zon moesten.

wie weet het, want ik kan er niets over vinden.

ps ik geef hem met dit weer 2 keer per dag water, en hij staat in een pot.

gr vincent

ma, 03/07/2006 - 16:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Vincent,
Ik heb mijn musa dwarf cavandish in de schaduw staan waar alleen in de ochtend uren zon komt. Hij doet het hier goed, maakt om de twee dagen een nieuw blad en blijven mooi groen. Ik sproei hem ook iedere dag af en geef hem iedere dag water.
Groetjes Spriet

ma, 03/07/2006 - 16:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Zijn die bladeren die verbrand zijn aangegroeid in de zon of waren die al aangegroeid voor je hem naast de basjoo's plantte?

ma, 03/07/2006 - 17:01
Anoniem (anoniem geplaatst)

nee het betreft hier allemaal nieuwe bladeren. dus het blad wat zich vandaag in de zon uitrolt, is morgen aan het einde van de dag al aan het uitdrogen.
van de bladeren die hij had toen ik hem kocht, zit er geeneen meer aan.

di, 04/07/2006 - 02:04
Anoniem (anoniem geplaatst)

Als het goed is heb ik van de winter ook een musa dwarf cavandisch gekocht. Deze stonden met z`n twee-en in een pot. deze heb ik inmidels uit elkaar gehaald en allebei in een aparte pot gezet. Een ervan staat buiten en de andere binnen. Allebei krijgens ze zeker eens per week op dit moment een nieuw blad. Die wat binnen staat krijgt om de dag water en buiten iedere avond. De musa wat buiten staat heb ik niet in de zon staan maar in een hoek waar weinig wind en zon bij komt. Bij mij verkleuren ook soms bladeren maar dat is nu minimaal. Binnenkort ga ik ze weer verpotten omdat een musa graag plaats heeft om zijn wortels te kunnen uitzetten. daar strooi ik dan korrels/voeding bij dat voor een jaar goed is. Personelijk denk ik dat een musa niet graag de hele dag in de zon staat maar wel twee uurtjes verdeeld over de dag. Dus misschien en geschiktere plaats vinden. Besproeien met water vinden ze ook fijn. Ik zelf doe dit rond half elf sàvonds buiten.

mocht je nog vragen hebben kun je altijd mailen naar
Dexter_Helenathotmail [dot] com

Groetjes Helen

di, 04/07/2006 - 11:32
Anoniem (anoniem geplaatst)

bedankt voor jullie reacties allemaal. ik heb de plant inmiddels uit de volle zon gehaald. hij staat nu op een plaats waar hij alleen een paar uurtjes vroege ochtend zon krijgt,. ik hoop dat hij zo mooier blijft.
bedankt vincent

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag