Phoenix Canariensis TIMARU

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 11/06/2006 - 13:43
Eldorado

Phoenix Canariensis TIMARU

Hoi,

Enkele weken geleden plantte ik een phoenix canariensis timaru in volle grond

Hebben jullie ervaringen met deze palm ? Welke minimumtemperaturen kan hij verdragen ? Welke meststoffen geef ik hem het best ?

groetjes Peke
Belgie, Vlaamse ardennen

zo, 11/06/2006 - 14:13
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Peke,

Heb zelf afgelopen mei een exemplaar in de grond gezet. Ook voor mij een experiment, ben dan ook heel benieuwd naar de komende wintermaanden. De Timaru wordt gekweekt in Nieuw Zeeland (Noord Eiland) waar de temperatuur in hun wintermaanden ook flink onderuit kan gaan. Een temperatuur van -8 (over korte periode) zal normaal gesproken niet al teveel problemen opleveren, het venijn zit 'm zoals bekend in ons klimaar meer in de kombinatie met hoge luchtvochtigheid.
Ik geef mijn palmen gedroogde koemestkorrels.

Groetjes
Bert

zo, 11/06/2006 - 14:45
Anoniem (anoniem geplaatst)

Gedroogde koemestkorrels en afwisselen met groene of blauwe korrel. Maar misschien beter nog wat wachten met bemesten anders richt hij zijn groei meer op het maken van bladeren en deze moet eerst goed doorwortelen om sterk de winter in te gaan. Bij aanhoudende lage vriestemperaturen zul je de palm toch moeten beschermen (serre rond bouwen, verwarming) en er vooral voor zorgen dat hij droog staat. Mijn canariensis blijft mooi in de pot staan, vind ik veiliger.

Ik ben ook uit de Vlaamse Ardennen, meerbepaald uit Brakel.

Groeten
Yves

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag