Trachycarpus fortunei

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 05/12/2006 - 19:52
RP1

Trachycarpus fortunei

Dit is mijn Trachycarpus Fortunei die ik pas in mijn bezit heb....
Ik ben er erg blij mee maar ben er nog niet helemaal uit wat ik ermee ga doen..
Ik kan hem in de lente overpotten of in de volle grond plaatsen,maar daar heb ik dus een aantal vragen over...

In mijn voortuin is prima drainerende grond voor de trachy en hij staat dan vlak bij een muur op het zuiden..
Het probleem is alleen dat er lindebomen staan..
Het geval is dus dat er wanneer de bomen geen blad hebben(winter) volle zon is maar in periode waarin ze wel blad hebben(zomer) hoogstens 2 a 3 uurtjes....Is het onmogelijk voor de trachy om zo te groeien of zal dat wel lukken ?
Ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft...

Trachycarpus fortunei
di, 05/12/2006 - 21:01
George

Dat is een perfecte plaats om hem uit te planten. Een Trachycarpus groeit ook goed, misschien wel beter in de halfschaduw om in de zomer niet te droog te staan.

Planten maar! (na een paar warmere dagen vanaf einde maart- april)

di, 05/12/2006 - 21:03
texeltje

ja ik denk ook een perfecte plaats.
Swinters is zowieso de zon veel minder sterk en juist dan kan ie ook wel wat extra warmte gebruiken.......
ik heb hem overigens in de volle grond in de volle zon (zomers)staan en dan doet ie het ook goed....is een beresterke palm

di, 05/12/2006 - 21:54
RP1

Oke bedankt voor jullie tips...Ik ga hem denk ik in April planten zodra de temperatuur daar acceptabel voor is...Ik kijk er al naar uit ! Ik wil de mensen in de buurt wel eens zien kijken,er is hier namelijk niemand in de wijk die palmen heeft staan en mijn buren vinden het ook maar vreemd en willen niet geloven dat palmen in Nederland mogelijk zijn...

Heb ik nog een vraagje :

Ik heb 2 dagen geleden trachycarpus fortunei gezaaid ( foto in topic zachte winter) en wil graag weten wanneer mogen deze verpot worden en naar buiten...? Ook April ?

di, 05/12/2006 - 22:28
kroisos

hoi,

de zaailingen van de fortunei zijn normaal volledig winterhard dus in april mogen ze gerust naar buiten.

Onderwerp gesloten