trachycarpus wagnerianus

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 15/07/2006 - 18:24
jeroenp

trachycarpus wagnerianus

Ik heb een tiental zaden van de trachycarpus wagnerianus gezaaid, in een ziploc (plastiek zakje) gevuld met cocopeat. Nu ze beginnen te ontkiemen, weet ik echter niet wat te doen. Hoe groot moet de wortel al zijn, en in welke potgrootte zet ik ze het best? En in welke aarde plant ik ze het best?

Alvast bedankt voor jullie nuttige tips!

za, 15/07/2006 - 22:45
Anoniem (anoniem geplaatst)

Luchtige grond......het maakt niet zo heel veel uit hoe groot het worteltje is...ik doe ook maar wat en de ene keer heb ik meer tijd dan de andere dus soms zijn de wortels al erg lang . ik zou ze in een palmpotje zetten (hoog en smal).

zo, 16/07/2006 - 04:11
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb palmpotten gebruikt, 6 breed en 17 diep maar het kan evengoed in een afgesneden plastic fles. Belangrijkste is dat de pot diep genoeg is zodat de wortels zich goed kunnen ontwikkelen.

De gekiemde zaden heb ik gezaaid toen er een worteltje van 0,5 cm aanzat, het duurde nog een volle maand vooraleer het eerste blad opkwam.

Als voedingsbodem gebruik ik perliet, potgrond en gemalen boomschors. Ik ken er zelfs die enkel maar grond uit de tuin gebruiken en met succes. Belangrijkste is dat er voldoende drainage is en het water snel kan afvloeien.

Groeten
Yves

zo, 16/07/2006 - 11:23
Anoniem (anoniem geplaatst)

Stop ik de wortel onder de aarde, en het zaad zelf er boven? Of moet alles gewoon onder de aarde? Ik heb al gemerkt bij een aankoop van zaailingen, dat bij sommige palmen het zaad bovenop lag, en dat het bij andere niet meer zichtbaar was.

Onderwerp gesloten