Warmer!!!

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 06/04/2007 - 16:08
Anoniem (anoniem geplaatst)

Warmer!!!

Vanaf woensdag a.s. stationeert een hoge drukkern zich zeer stabiel met mogelijk temperaturen die al ruim boven de 20 graden gaan uitkomen, zeker ruim 22 is mogelijk op donderdag en vrijdag a.s.

Zie KNMI lange termijn en de kaartenontwikkeling op weeronline, nu is het al lang mooi weer, maar serieus warm is het nog niet, maar dat komt er wel aan, we gaan denk ik voor een snikhete zomer, let maar op, als op half april al boven de 20 graden uit kan komen wat eerder niet vaak voor kwam.
Het lijkt wel snel warmer te gaan worden?

Gr. Edward

vr, 06/04/2007 - 17:57
Anoniem (anoniem geplaatst)

Het kan ook een erg natte zomer worden.

vr, 06/04/2007 - 18:35
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ja natuurlijk, ik weet het ook niet, wel stijgt de temp. maar dat is ook een erfenis van de zeer zachte winter.

Het wordt voorlopig beter en het blijft droog, dus maar sproeien om mijn bemesting in te laten trekken, wel lekker die geur in je tuin van koemest.

Ecostyle mestkorrels duur maar wel goed vernam ik van een man in het tuincentrum, kunstmestkorrels zijn goedkoper volgens mij net zo effectief, maar dit is biologische mest waar velen voorkeur aan geven.

vr, 06/04/2007 - 21:02
Exotic Life

Hoi,

20 graden in April kwam wel vaker voor hoor, alleen de constante warmere trend die zich al vanaf vorig jaar Mei voordoet, wint het nog altijd... als je naar de voorspellingen kijkt, blijven we dan ook weer ff rond de 20 graden hangen en dat is die trend weer ... Het blijft verlopig ook nog steeds droog!

Over de zomer kan je nu nog niks zeggen, maar alles lijkt op mekaar af te stemmen een soort treintje ... en iedere maand staat op dit moment wel in de top 10 warmste maanden, dus je zou haast zeggen dat de zomer ook warm word. Ben benieuwd, verlopig eerst maar eens genieten! :)

Robbin

vr, 06/04/2007 - 21:14
Anoniem (anoniem geplaatst)

Robbin, dat weet ik ook wel, ik hoop het alleen maar, en 20 graden kwam wel vaker voor, tuurlijk, maar niet zo snel voor 15 april kijk het maar na, nu is zoiets normaler dan 10 jaar geleden.

En de trend is warmer worden, maar ik wacht liever af of die tendens zich versterkt, klimatologen zeggen van wel.

De zomer zal wel warm worden, denk het wel, of ie een top 5 positie haalt dat weet ik niet.

vr, 06/04/2007 - 21:22
Exotic Life

We gaan voor nummer 1 ;)

za, 07/04/2007 - 16:47
plantenliefhebber

Man man man.....

Dat de 20 graden behaalt wordt is niet abnormaal,maar dat er zo weinig neerslag gaat vallen en die oostcirculatie aanhoud vind ik toch wel abnormaal.

Persoonlijk vrees ik voor een voorjaarsdroogte.De planten krijgen te weinig water om goed te kiemen en groeien en dat is dan weer nadelig voor de tuin en landbouw in de zomer.

Volgens mij heeft de zee er ook iets mee te maken,we zitten met een "El Nino" voor 't moment maar volgens wetenschappers heeft dat weinig of geen invloed op ons klimaat.

Tja,ons weer kan nog omslaan we zullen maar afwachten.

Warmer!!!
za, 07/04/2007 - 20:34
Exotic Life

Hoi,

El nino is niet meer van toepassing... Dit las ik laatst ergens op zo site een berichtje van!

Robbin

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag